Zwangerschapsdementie

OMG het is zo ver hoor, bij het woord zwangerschapsdementie dacht ik aan de vergeetachtigheid TIJDENS de zwangerschap. Maar niets is minder waar…

Logisch toch? Je bent in je eigen bubbel, bezig met de kleertjes voor de 100ste keer wassen en vouwen, het enige kamertje in huis dat mooi, netjes en clean is nog een keer schoonmaken met Dettol en het bedje nog eens opmaken. Dat je heerlijk in je eigen bubbel zit en iedereen die het snapt, als je iets vergeet gooi je het op je zwangerschap en iedereen vergeeft het je.

Bij mij begon NA de zwangerschap van Jackie de dementie pas. Maar dan ook echt 10x erger dan daarvoor! 10 x? Ja en dat is nog zacht uitgedrukt!

Ik was dit alweer even vergeten, ik kan nog steeds wel veel vergeten maar gooi het op de drukte en in sommige gevallen desinteresse.

Maar nu Lilly er is, is de dementie weer vol op terug en echt heel erg!
Zo ook vanmorgen, ik moest naar de bedrijfsarts en er al om 11.00 uur zijn, AL ja, want met 2 kinders is dat haasten. Mijn zusje zou op Jackie passen en Lilly nam ik mee. Ik ben 3 x van huis weggereden om terug te gaan, telefoon vergeten, draagzak vergeten en als laatste leek het me toch wel handig om de brief van de arts mee te nemen.

Ik pakte de brief en keek nog eens goed, dindag 29 september 11.00 uur, juist, WAT?! 29 september, ik ben een week te vroeg! Neeeeeeeeeee dat meen je niet. Dat lees ik nu ik met klotsende oksels in de auto zit en het inmiddels 10.15 uur is?! Ik heb meteen gebeld of er nog een gaatje was want na een aantal keren bellen, smsen en mailen had ik eindelijk ook vandaag een afspraak met mijn leidinggevende over wanneer ik weer zou moeten beginnen.

De vrouw aan de telefoon vroeg meteen of ik misschien ging werken na mijn zwangerschap (omdat ik zo warrig was) oke oke ik ben dus blijkbaar niet de enige pfieeuw… Ze stelde voor om het volgende week telefonisch te bespreken, heel fijn.

Gelukkig trof ik mijn leidinggevende ook en ipv begin oktober hoef ik pas per 2 november te beginnen met werken, helemaal top!

Ik loop het gebouw uit en onderweg naar mijn auto, kom ik een collega tegen en vertel haar mijn blunder, en dan wijst zij mij erop dat ik mijn pieper nog aan mijn broek heb hangen. Het wordt dus zo’n dag…..

Ik ben meteen gaan zoeken op internet of ik nou de enige ben die hier NA de zwangerschap last van had en ik kwam dit tegen*:

“Volgens het merendeel van de onderzoekers is zwangerschapsdementie alles behalve een fabeltje. Zo zouden zwangere vrouwen het geheugen hebben als iemand van in de 60. Vooral het onthouden van nieuwe feitjes gaat ze slecht af. Ook is het bewezen dat het reactievermogen en het werkgeheugen tijdens een zwangerschap worden aangetast.”

En toen kwam het:
“Slecht nieuws: de zwangerschapsdementie houdt tot wel 32 weken na de bevalling aan. Nog eventjes geduld dus…”

Dus dat betekend, als ik het zo lees, dat ik beter pas half maart kan beginnen met werken… 2 november is veeeeel te vroeg!

*bron oudersvannu.nl

bz

Een gedachte over “Zwangerschapsdementie

  1. Wahahahahaha zo herkenbaar hier nog steeds niet over! Rot dementie.. Maar ik vond het leuk jullie even te zien en mooie lil te kunnen knuffelen 🙂 2 november.. Pffff wat is dat nog ver weg! Heerlijk voor jou jammer voor mij want ik mis je! X

    Like

Geef een reactie

