Jeugdsentiment

Fotoboeken van vroeger, hoe cool is dat om daar in te bladeren? Vooral nu ik zelf kinderen heb zoek ik vaker even terug hoe ik er rond deze leeftijd uitzag. Want iedereen zegt dat ze op hun vader lijken, maar nu ik mezelf zo eens terug zie herken ik toch ook wel “mij” erin (soms dan).

En dan die kleren van vroeger, oh my…. hoe kon mijn moeder mij dat aandoen? Wat erg, mijn kinderen zijn echt altijd leuk gekleed (vind ik dan). Waarschijnlijk zeggen de meiden later ook: “Mam, dat je DAT bij ons hebt aangetrokken, dat kan ECHT niet hoor!”

En dan dat mijn moeder hetzelfde pakje had als ik, of nog erger diezelfde bikini als ik, dat kan toch ook niet…..of wel?! Tot voorkort vond ik het echt NOT DONE, maar nu ik zelf 2 meiden heb snap ik mijn moeder steeds vaker.

Ik betrap me erop dat ik die ene zwembroek voor Jackie bij de Hema toch stiekem leuker vond omdat ik dan dezelfde in een bikini kon kopen voor mezelf…. Voor de meiden heb ik al een setje dezelfde kleren en ja, als dat in mijn maat ook verkrijgbaar was had ik dat serieus echt wel gekocht, hoe tof zou dat zijn?! jackie(Jackie en ik hebben 1 dezelfde trui, zie foto)

En dan die dingen die tot voorkort oerlelijk waren, die nu echt tof zijn! Zo dragen mijn kinderen allebei een pyjamapakje dat van mijn zusje is geweest, ruim 22 jaar oud dus. Echt “old skool” dat het gewoon weer leuk is!

Oma, mijn moeder, heeft bijna al ons speelgoed van vroeger bewaard, als Jackie daarmee speelt denk ik vaak ohja dat had ik ook en dan komen de herinneringen weer boven. Wat was er vroeger tof speelgoed, veel leuker dan nu denk ik dan. En iedere keer komt mijn moeder weer met nieuwe dingen van vroeger. Zo ook afgelopen weekend, poppenkleertjes, ik herinner het me nog precies. Kleertjes van mijn pop Tommie (mijn neefje Tom was geboren dus mijn pop heette Tommie).

En is het suf om hetzelfde als je moeder te hebben? Nee volgens Jackie is het cool, want alles wat ik heb, wil zij ook. Vooral sieraden, ik had een ring gevonden en toen ik die droeg moest ze per se ook een ring, die hebben we vandaag maar even gehaald, welke?

De lieveheersbeestjesring net als mamma vroeger!
(al zal die van mij, als ik hem nog kan vinden, ovaal en verbogen zijn)

ringgg

Geef een reactie

