Je moeder

Ik heb er wel eens eerder over geschreven, het lijken op je moeder/ouders. Juist de dingen die jij anders zou doen in de opvoeding, daar betrap je jezelf op, wedden?!

Het geeft niets, je kan er niets aandoen, het gaat namelijk onbewust. Vaak heb je het pas door als anderen aan je vragen wat je nou doet of zegt….

Ik weet nog precies, mijn moeder was aan het strijken en zei na een opmerking: “Ochjee ik lijk echt op mijn moeder, ik hoor gewoon mijn moeder praten nu ik dit zeg en ik had me juist voorgenomen dit niet te doen!”

En nu heb ik hetzelfde, nee ik sta niet te strijken (dat doe ik nooit) maar ik heb het over de uitspraken. En dan voornamelijk de stomme uitspraken die mijn moeder doet. (die ze weer van mijn oma heeft volgens mij)

Een paar voorbeelden:
Wat gaan we doen? – Poepen in een oude VOETBALschoen
Billen van de kinderen – billenbibs (ja ik zeg dat echt!)
Slapen van de kinderen – kleine slapie doen (overigens dat ik alles verklein naar de kinderen, slapie, bedje, popje, jasje, tandjes enz enz)
Sorry mijn moeder heet Corry en ik zeg Sorry mijn oma heet Corry (klopt overigens).
Kijken met je “kijkoogjes” ja dat is ook een woord… achterlijk niet? Maar ik hoor het mezelf ook zeggen in de Intertoys…

Maar dat is niet alles, ook in het doen zie ik dat Jackie mij nadoet, dan denk ik WAAROM doet ze een luier in haar mond als ze haar pop gaat verschonen? Vervolgens verschoon ik haar zusje en betrap ik mij erop dat ik de luier even in mijn mond stop (om goed uit te vouwen) voor ik hem omdoe… En als Jackie de autosleutel even moet vasthouden doet ze het mapje ook in haar mond, want dat hoort toch? Uhh ja dat doe ik als ik aan mijn ene arm 3 boodschappentassen heb hangen en aan de andere kant de maxi cosi hangt…

Achja…. Ik ga er maar vanuit dat iedereen hier last van heeft…..

Of niet?

248933_171626489565203_7992293_n
M
et mijn gekke moeder

Geef een reactie

