Kinderen “Fuckers” of “Engeltjes”?

kerstengeldickbruna_750xn

Ik open mijn Facebook en ik zie dat er een rel is ontstaan over een Vlaamse presentatrice Siska Schoeters,

Zij heeft gezegd in een interview:”Ik ben blij als die kleine fuckers op bed liggen”

Eerlijk gezegd verbaasd dit mij heel erg, niet haar stukje maar dat iedereen erover valt en er commentaar op heeft.
Want heeft niet iedereen wel eens zo’n gevoel? Eerlijk is eerlijk ik ben echt zo’n iemand die dat gevoel echt niet kent en echt niet snapt. Maar ik verbaas mij wel over alle reacties. Ik hoor namelijk om me heen niet anders, moeders die zeggen dat ze tijd voor zichzelf missen, “me”time nodig hebben en ook nog een persoon zijn naast moeder zijn. Ik heb, omdat ik juist het liefst fulltime moeder ben, het gevoel dat ik mij altijd moet verantwoorden of ik krijg het gevoel dat ik niet normaal ben. Want het lijkt wel dat eigenlijk bijna iedereen zo denkt als die Siska, dus waarom krijgt die vrouw zoveel commentaar?

Eerlijk is eerlijk als ik internet open smul ik ook van de sarcastische stukjes over waarom een peuter “de hel” is, dat je niet meer kan poepen met de wc deur dicht als je moeder bent, enz enz. Ik herken dat heus wel deels en omdat het zo overdreven is geschreven lach ik me rot. En vooral over het commentaar dat er op gegeven wordt en eigenlijk nog meer om de moeders die het herkennen en nog ergere voorbeelden noemen. Waarom ik het zo heerlijk vind om te lezen is voornamelijk omdat ik me er totaal NIET in herken. Heb ik engeltjes, of kan ik meer hebben? Ik weet het niet. Maar ik ga echt niet liever even naar mijn werk om bij te komen en mezelf te zijn, of even uit de drukte van mijn kind. Nee ik ga naar mijn werk omdat ik het geld nodig heb (en gelukkig heb ik dan leuk werk) maar het liefst zit ik echt fulltime thuis (ik ben echt in een verkeerde tijd geboren!)

Ik ben meestal die “saaie” moeder, de moeder die alleen nog maar moeder is en niks voor zichzelf doet. Maar echt, ik geniet hier echt van. Heerlijk vind ik het en als ik dat nou echt oprecht leuk vind en leuker dan een avondje uit eten, stappen, stedentrip of wat dan ook, dan moet ik dat toch lekker zelf weten? Mij maak je echt doodongelukkig door mij een weekend weg te sturen zonder kinderen. Ik spreek lekker veel met vriendinnen af met kinderen zodat ik dan (met de moeders die net zo zijn als ik) verliefd kan kijken hoe onze kinderen zo lief samen spelen en ondertussen praten we wat bij…

Het belangrijkste is dat mijn man en ik hetzelfde erin staan, en dat staan we. Gelukkig wel.
Wij lopen bijvoorbeeld in de stad, zien een nieuw Grieks restaurant en denken: “Hier moeten we eens gaan eten!” om vervolgens erachteraan te zeggen: “Nou dat is geen reden om oppas te vragen hoor, we wachten wel tot ze meekunnen”. Ook hebben we al 3 jaar een bioscoopbon liggen voor een romantische avond samen in de love-seat inclusief consumptie MET een oppas. (Ja dat kregen we van mijn zusje die maar al te graag wil oppassen.) Maar we komen er gewoon niet aan toe.

Waar wij van genieten; met z’n vieren wandelen, erop uit, weekendje weg, zwemmen enz. Als we het maar lekker samen kunnen doen! Een zaterdagmiddag naar Woezel en Pip onze kleine zien genieten is leuker dan met z’n tweetjes ergens lekker lunchen. Binnenkort gaan we voor het eerst sinds de kleinste er is op uit, naar een concert van Kensington, dan gaan ze allebei een nachtje bij mijn ouders slapen. En dan de komende jaren voorlopig weer niet!

Maargoed, ik vraag mij dus oprecht af, reageert iedereen nu “schijnheilig” of vind iedereen het “echt belachelijk” van die presentatrice? Ik snap haar dus serieus echt niet, maar ik verwachtte juist reacties als: “eindelijk iemand die het durft te zeggen”of “ik herken het helemaal”.

 

Geef een reactie

