Ochtend ritueel

Ik ben echt geen ochtendmens en thank God mijn kinderen ook niet!

Ik hoor het zo vaak om mee heen, of ik lees het in de bladen; als je eenmaal kinderen hebt slaap je niet meer uit en zit je standaard 06.00uur beneden.

Hier gelukkig niet! Ik zou dat ook echt niet trekken. Wij worden heerlijk rustig en lui wakker. “Vroeger” lees 2 jaar terug werd Jackie vrijwel nooit voor 09.00/09.30uur wakker, tegenwoordig is dat 08.00uur.

Nu Lilly er is kruipt Jackie dan lekker bij mij in bed (zo gaat het vrijwel iedere morgen aangezien Rudy zijn wekker iedere ochtend 04.50uur gaat).
Echt heerlijk dat moment met mijn twee meisjes in mijn armen en rustig wakker worden.

Het leukste vind ik nog dat als Jackie dan vertelt dat ze lekker heeft geslapen en Lilly hoort haar stem,  haar ogen met een big smile open gaan ♡. En dan is het het moment dat Jackie zich helemaal stoer voelt,  ik ga naar de wc en zijn mag op Lilly “passen”. Dit duurt max 2 minuten dat ik even naar de badkamer ren. Tegenwoordig herinnert Jackie mij eraan dat ik nog wel even moet plassen en dat zij wel op Lilly past.

Voor Jackie duurt die verantwoordelijkheid heel lang want, ik ben echt supersnel weer uit de badkamer om in de deuropening te kijken en te genieten hoe lief zij is tegen haar zusje!

Ik had wel gehoopt over 2 kindjes die gek zijn op elkaar en niet zoals je hoort dat ze jaloers zijn of het niet snappen, maar dit had ik niet durven dromen. Zo gek op elkaar zo leuk om te zien.

Zo zijn we dus zoals de afgelopen weken vanmorgen opgestaan en dat nog voor een paar keer… volgende week is mijn verlof over en begin ik weer met werken.

Nu dus nog maar extra genieten, vanmorgen zei ik tegen Jackie: “Kijk je zusje lacht zo naar je ze is echt gek op je en ik ben gek op mijn twee meiden!” Waarop Jackie zegt: “Nee mama, Lilly is gek op Jackies en ik op Lilly’s. En jij bent gek op papa’s!”

image

Geef een reactie

