Een dochter, YES dat wordt shoppen!!!!

Shoppen met je dochter, heerlijk leek me dat, alleen jammer dat je nog jaren moet wachten, of niet???

Gelukkig niet, vanaf dochter nr.1 er is gaan we samen op pad, eerst in de kinderwagen bak, gaat prima hoor!
Toen zittend en tussendoor tussenstop bij de HEMA gezellig samen wat drinken en tegenwoordig vraagt ze zelf of we nog “schoolpaardjes”
(lees: boodschapjes) gaan doen.  Heerlijk toch, of niet?

20130425_142743 Half in een pashokje en gordijn erom heen

Ik heb het wel eens met mijn schoonmoeder over Rudy gehad, hoe hij vroeger was,  wegrennen, verstoppen tussen de rekken en paspoppen omgooien. Daarom had hij op een gegeven moment in een tuigje! Dat doe je toch niet? Je kind is toch geen hond? Echt zielig!  Al moet ik eerlijk toegeven dat ik haar steeds meer begin te snappen, ik denk namelijk serieus dat Jackie niet alleen qua uiterlijk sprekend op haar vader lijkt.

Tegenwoordig is winkelen met Jackie iets minder leuk,  als ik net iets sta te passen (en geloof me dat is na de geboorte van Lilly 2x geweest om precies te zijn, omdat echt niks me meer past) rent ze ineens weg, natuurlijk net als ik in mijn ondergoed in het pashokje sta, timing! De ergste keren zijn als Jackie van te voren al zegt; “Mamma ik ga heeeeeel goed luisteren hoor!”, dan weet je dat je haar kwijt raakt!
Hoe dacht ik nou over tuigjes???

Maar meestal is ze heel lief….achteraf vaak, de HEMA is een HELL, ik zei toch dat we daar wel eens wat gingen drinken? Nou we hebben er ook wel eens een tosti gegeten en nu standaard, als we 1 stap in de HEMA zijn heeft mevrouw “honger” maar dan echt hele erge “hommer”! De eerste keer dat ze dat zei en mensen het schattig vonden en lachten was het nog leuk maar om dat iedere keer te horen is gewoon niet meer origineel, laten we het daar op houden.

Laatst had ik make -up nodig,  testte een lipstick en mevrouw moest ook, oké lichte kleur klein beetje. En toen, van de week in de HEMA, jahoor ik was Jackie kwijt, eerst kijk ik rustig alle paden in (verstoppen vind ze ook grappig) maar na een paar paden raakte ik toch echt lichtelijk in paniek! Dan hoor ik “mammaaaa” ik ga naar de make-up afdeling waar het vandaan komt, is ze in de hoge make-up stoel geklommen (hoe dan???)en zegt ze heel rustig: “Mam mag ik nog stiftenlip?” Zucht……

Maar toen gistermiddag, ik ging een jurkje passen, mevrouw mee het hokje in. Ze begon lief, want toen ze het shirt zag zei ze nog: “mam die is toch veeeeelste groot voor jou?” Schattig hè… maar nee daar bleef het niet bij,  ik deed mijn jurkje uit ze keek me aan en zei (best heel hard, ik vrees dat iedereen in de winkel het gehoord moet hebben) “Haaaa kijk je hebt een wiebelbuik!” Porrend met haar wijsvinger in mijn buik…

En hier keek ik zo naar uit? Want shoppen met je dochter, hoe ouder hoe leuker?!

 jax
Jackie toen ze klein was in de HEMA 

Een gedachte over “Een dochter, YES dat wordt shoppen!!!!

Geef een reactie

