Tandarts bezoek…..

Alles wat ik heb wil Jackie ook en als ik dan zeg,  nee joh dat kan toch niet,  dan zegt ze: “ohhh dat mag als ik later groot ben?!”

Een paar weken terug, tandarts controle, superleuk en interessant voor Jackie want ze houdt van tandenpoetsen. Het liefste doet ze het 5x per dag. Ze lag dan ook trots in de stoel. Ik had op dat moment een gevoelige kies waar de tandarts niet veel mee kon.

image

Afgelopen maandagavond na een werkdag begon ik steeds meer last te krijgen, zelfs zo erg dat ik voor mijn doen vroeg ging slapen. De hele nacht heb ik last gehad. Zelfs zo erg dat ik van ellende de tandarts belde om op het bandje te horen hoe laat ik kon bellen, 09.00uur. Nee dat trek ik niet, ik weet dat ze 08.30uur beginnen dus voor die tijd zal ik in de wachtkamer zitten. Volgens mij vonden ze dit niet zo tof, want vanaf 08.30uur hadden hun mensen ingepland.  Boeide mij niks, ik had het gevoel dat ik doodging dus ik moest hulp.

Er zou even naar mij gekeken worden en al snel bleek ik een ontsteking te hebben en moest ik zsm een wortelkanaal behandeling. Ik hoorde ze zeggen dat ze er zelfs een afspraak voor wilden afzeggen. Uiteindelijk bleek er om 13.20uur een plek te zijn. Tot die tijd wachten met een paar goede verdovingen!

Thuis aangekomen bleek Jackie lichtelijk jaloers, waarom mocht ik wel naar de tandarts en zij niet? Ik verzekerde haar dat ze maar blij moest zijn, maar dit snapte ze niet. Ze snapte ook niet dat ik half dood op de bank ging liggen, niet ging werken en zij nog niet bij oma was.

Kwart voor 1 had ik moed verzameld haar naar opa en oma te brengen zodat ik naar de tandarts kon. Ik had nog nooit zo uitgekeken naar een wortelkanaal behandeling, ik zou straks verlost zijn van de pijn! Niks bleek minder waar want het bleek dat ik verdoving naar verdoving moest en uiteindelijk was mijn hele mond verdoofd maar de behandeling voelde ik nog. De tranen liepen over mijn wangen en de tandarts zei op een gegeven moment; “Meer doe ik je niet aan ik stop voor vandaag.” OMG dus ik moet nog zo lopen en krijg nog een keer zo’n k#t behandeling.

Ik meende het ECHT toen ik tegen Rudy zei dat ik liever een bevalling had dan dit! Met mn mond vol verdovingen even langs de stad avondeten halen maar toen de verdoving al snel uit begon te werken ben ik met heel wat ibrupofen en paracetamol op de bank in slaap gevallen. Toen ik wakker werd ging ik vlug mijn meiden halen bij opa en oma.

Jackie zag dat ik pijn had en verdrietig was en zei: “mamma, kusje geeft niet en als ik later groter ben, mag ik dat dan ook?” Nou meid, ik hoop dat jij dit nooooit hoeft! Ik maak deze hell nog liever zelf 10 keer mee dan dat 1 van mijn kinderen dit ooit moet voelen!!!

Geef een reactie

