Keuvelen

Woensdag 11 november was het zo ver, Sint Maarten, keuvelen langs de deuren voor snoep.

Jackie had en mooie lampion gemaakt op het kinderdagverblijf en had er reuze zin in, zo ook mijn zusje Jaimy die met haar langs de deuren zou gaan.
Ze gingen keuvelen in het plaatsje Sint Maarten, dus Sint Maarten in Sint Maarten. Het hele dorp zouden ze doen!

Ik had Jackie haar rugtasje meegeven die al snel werd “geleegd” en toen gingen ze voor nog een ronde.

Ze zong trouwens, net als vorig jaar, uit volle borst: “Sintemaarten Mik Mak, mijn moeder is een ZITZAK ( ipv dikzak )….

Maar wat deed Jackie? Die ging gek genoeg niet voor de snoep maar voor de batterijtjes (mandarijntjes).

In het begin snapte ik niet wat ze bedoelde met batterijtjes inmiddels weet ik dat ze manderijnen bedoeld en ze noemt ze nogsteeds zo!

Nee, dat heeft ze niet van mij hoor!
En dat terwijl ze diezelfde ochtend 2 netjes met mij had gehaald (1+1 gratis)..
Jaimy zei steeds: “Jax, bij het volgende huis ga je voor snoep!” Maar nee haar rugzak was zo zwaar door de vele manderijnen.

Thuis al haar snoep in haar trommeltje gedaan, pappa en mamma mochten ook een snoepje maar geen manderijntje, want: “die vind ik zo lekker mam!”

Oké oké alleen maar goed, Rudy eet de winegums wel en ik de chocolade, eet jij lekker de manderijnen.

Nu 2 dagen later en zeker meer dan 10 manderijnen verder heb ik bij de AH weer 2 netjes in de kar gegooid 🙂

Lekkere batterijtjes voor Jackie!

image

Geef een reactie

