Voor wie is Sinterklaas eigenlijk spannender? Voor jou of voor je kind?

Voor wie is Sinterklaas eigenlijk het meest bijzonder, leuker en spannender? Voor jou of voor je kind?

Bij ons blijkbaar voor mij,  ik ben enthousiast, vind steeds een reden wat te kopen (voor Jackie, want zij snapt het al zo goed). Ik wil ze alles geven! Maar Jackie is al snel tevreden. Zij hoeft niet steeds haar schoen te zetten en veel cadeaus.

Voor Jackie weet ik veel leuke dingen, voor Lilly niet, wat geef je een kind van 3 maanden cadeau? Zo had Jackie bij mijn moeder al een keer haar schoen gezet en toen ze het thuis mocht doen was het eerste wat ze zei: “Maar Lilly mag ook, zij is ook lief geweest!”Uhh oke maar wat doe ik in godsnaam in haar schoen? Een pietenmutsje van 80 cent dan maar… Jackie rende naar de kast van haar zusje om haar schoentje te pakken, toen ze hem had schreeuwde ze: “Ohneeee mam, deze is veeeelste klein!”
Die morgen rende ze naar beneden, pakte het cadeautje uit Lilly haar schoen, hield hem voor haar gezicht en zei: “Kijk Lilly jij bent heel lief geweest, zal ik je helpen open maken?” Ze maakte hier tijd voor en bewaarde haar eigen cadeautje.  SMELT

Voor de intocht had ik voor Jackie een pieten-onesie en zonder dat ze haar schoen had gezet lag deze ’s morgens klaar met een briefje van de Sint en Piet dat ze die maar moest aantrekken voor de intocht. Dit was lief maar Lilly dan?

Toen zij gisteren haar schoen mocht zetten was haar eerste reactie: “Lilly mag wel schoen zetten ik hoef niet, ik heb al een pak gehad!” Toen ik uitlegde dat zij ook mag omdat zij een lieve zus is zei ze: “Oke”, om vervolgens in de avond te zeggen dat ze niet hoefde.

Nu heeft ze zojuist haar schoen mogen zetten (omdat ik dit zo leuk vind). Ze heeft hem gezet voor zichzelf EN voor haar zusje natuurlijk, ze zong heeeel hard want ze moest ook voor Lilly zingen, wat is het toch een ontzettende lieverd!

En natuurlijk vind zij het ook leuk, welk kind nou niet? Maar leuker dan dat ik het vind??? Dat denk ik niet!

pieten

Geef een reactie

