Ik vrees dat de scheiding wordt aangevraagd

Vandaag was weer zo’n dag, ik was weer eens niet op mijn allerbest, ik was echt op zijn “Shirleys”.

We moesten naar het ziekenhuis voor Lilly om een echo te maken van haar heupjes. Gewoon een controle die nog geen 2 minuten duurt, dit omdat ik vroeger een spreidbroek heb gehad.

Het begon al dat het alleen mogelijk was om op de dinsdagochtend een afspraak te maken en dan werk ik normaal. Dus nu we een weekje vrij hadden gepland, had ik het op de eerst mogelijke tijd gepland, 08.30 uur. Stel Rudy wilde mee (voordat hij naar zijn werk zou moeten) kon hij mooi daarna door. Maarja achteraf was Rudy nu ook vrij.

Het voordeel is dat ik de dag van Jackie op het kinderdagverblijf had gewisseld en zij dus om 07.15 daar heenging konden wij met z’n drietjes naar het ziekenhuis. Ik was nog wel zo slim om vlug Lilly haar verzekeringspas te pakken. We gingen NATUURLIJK (door mij) weer op het allerlaatste moment van huis. Ik kan gewoon niet meer plannen.

Toen we de straat uitreden riep ik nog: “Shit, ik had opgeschreven welke afdeling we moesten zijn, vergeten te kijken”. Later, toen we al verder waren, bedacht ik me ook ineens dat ik de verwijsbrief niet mee had. Maar hoe erg kan dat zijn. Inmiddels stond heel ring Alkmaar vast en belde ik netjes dat wij 10 minuten vertraagd zouden zijn. Daarna nog eens gebeld dat het nog later werd (schaam schaam).

Ik ren naar de balie om een ponsplaatje te maken, maar ik had niet Lillys verzekeringspasje meegenomen maar haar bankpas, ZUCHT. Gelukkig maakte dit niet uit. Vlug naar boven rennen.

De vrouw aan de balie zei meteen: “Heb je de verwijsbrief niet mee? Dan moet je een nieuwe afspraak maken, het consultatiebureau hebben namelijk geen fax en kunnen het niet toesturen.” Volgens mij zag ze aan mijn hele gezicht dat als ik nu, na al die moeite, nog weggestuurd zou worden ik heel hard zou gaan janken. Ze zei: “Als het via de dokter gaat, kan het nog wel.” Ik vertelde haar dat de dokter er ook vanaf weet omdat Jackie ook deze controle heeft gehad. De vrouw zei dat de dokters niet zo soepel meewerken, maar nadat ik haar vertelde dat ik echt een hele lieve huisarts heb, zeg maar gerust de allerbeste en liefste ging ze een poging wagen en belde haar op. Na 5 minuten kwam ze verbaasd naar mij toe en zei dat ik inderdaad een hele lieve huisarts heb, want ze gaat de verwijsbrief zo sturen.

Ik durfde Rudy al niet meer aan te kijken, hij zegt steeds dat ik moet plannen en dat ik gewoon hulp moet vragen als het niet lukt. Maar ik denk steeds dat ik alles onder controle heb, wat dan op het laatste moment niet  het geval blijkt te zijn.

Inmiddels was het 09.30, een uur later dan de afspraak, en waren we aan de beurt. Er waren 2 hele vriendelijke mannelijke artsen die de humor er gelukkig wel van inzagen. Ze vertelde dat het inderdaad dinsdagochtend de drukste ochtend is van de week (Yes begrip!).
En het beste was, de heupjes lijken in orde! Voor de zekerheid wordt dit nog door een collega nagekeken en horen we het definitief.

Wat een avontuur weer, toen ik Rudy rustig vroeg of hij de scheiding zou aanvragen zei hij dat dat teveel moeite was en me wel gewoon in de tuin zou begraven……..

schrijf-1301

2 gedachtes over “Ik vrees dat de scheiding wordt aangevraagd

  1. Oh hemel die laatste opmerking, hahahaha wat een vent!! Geweldig.
    Weetje… dit kan iedereen gebeuren.. maar wat wél handig is om jezelf aan te leren is om de avond vooraf (of nog eerder als dit je helpt) alles op een stapeltje naast je tas klaar te leggen, of al in je tas. Of maak een checklist met wunderlist, zoooo handig!

    Like

Geef een reactie

