Je eerste herinnering tag

Lienvertelt heeft mij uitgenodigd een tag te schrijven over mijn eerste herinnering!
scannen0059Als ik deze foto zie, lijkt Lilly toch wel op mij 🙂 

Een tag die echt bij mij past, omdat mijn vader vanaf mijn geboorte een schriftje bijhield. Zo leuk om dat terug te lezen! Van Jackie en Lilly hou ik ook een schrift bij, buiten dat dit later voor hun heel erg leuk is om terug te lezen, is het ook ontzettend leuk om te doen.

Maar een eerste herinnering is dat wel een herinnering die je vader voor je opschreef? Want wat weet ik nou nog van dat ik net geboren ben?
scannen0067
Mijn eerste echte herinnering, poe best moeilijk….

Ik heb heel erg veel herinneringen, mede dankzij de fotoboeken, door foto’s te zien weet ik weer wat we hebben beleefd.

Ik weet dat we in de kleuterklas, bij juf Annemarie, kleden hadden en 1 kleed heette: “Het mooiste kleed”. Daar wilde iedereen mee spelen; een patroontje met kleuren. Ook weet ik dat we in diezelfde klas een casette-speler hadden waarbij een boekje hoorde waaruit je mee kon bladeren, dat was altijd heel leuk. In groep 3 leerde je lezen van juf Ali, zij had altijd een rode knot. Als je haar vroeg je tand te trekken kon je niet meer terug, dan werd die getrokken!

Ook speelde ik veel met mijn broertje met blokken en beestjes en ook met lego.

scannen0055

Met mijn broertje in zijn “mintgroene”kamer (die kleur heeft Jackie nu ook)

Wat ik ook nooit meer vergeet is de jaarwisseling van 1992/1993 (Mijn moeder hoogzwanger van mijn zusje) ik stond in mijn kamer en ik bedacht me toen dat nummer 9 mijn geluksgetal zou worden. 3 x raden, mijn zusje werd geboren op 9 februari! Nog altijd is dat mijn “geluksgetal”.

Ik was fan van de Backstreetboys samen met Ninja en Melissa mijn vriendinnetjes uit het dorp, we mochten zelfs in onze groep 8 musical hier iets over laten zien, haha wat erg eigenlijk!

Ik leerde Mirella kennen, na al die jaren nogsteeds mijn liefste vriendinnetje.

284460_191906380870547_2148912_n

Dit is even de oudste foto die ik bij de hand heb (misschien maar beter ook)

Ja en dan gaan we alweer snel richting de middelbare school……
Toch even leuk om hier weer bij stil te staan en aan terug te denken!

Wat zijn jullie herinneringen?

Een gedachte over “Je eerste herinnering tag

Geef een reactie

