Douchen

Douchen als je kinderen hebt, kan dat? En dan heb ik het niet over even afspoelen maar echt lekker douchen, net zoals vroeger, dat je moeder schreeuwde dat je moest stoppen of de warmwaterkraan beneden opendraaide.

Als (hoog)zwangere vriendinnen mij om tips vragen zeg ik altijd: “geniet van het uitgebreid douchen”. Ookal klinkt dat heel normaal, geniet er nou nog maar lekker van. Ik word meestal raar aangekeken want zo’n tip bedoelde ze vast niet, maar wacht maar, eens zullen ze me dankbaar zijn voor deze tip.

Voordat Jackie er was vond ik douchen zo normaal dat ik er niet eens meer echt van genoot. Toen ze er eenmaal was verlangde ik al snel naar een lange warme douche.

Nu gaat het voornamelijk zo: ik wil douchen, yes de kinderen slapen, ik heb wat tijd, eerst dan maar vlug wat opruimen, bijna klaar, kinderen wakker,  shit, kinderen aankleden, ze zijn even zoet, laatste beetje opruimen, geen tijd meer en haasten. Dan maar vanavond douchen, s avonds geen tijd, oké morgenochtend ECHT…..
Of je douchet samen met je kind (heerlijk hoor maar zij zit onder de warme straal en ik sta te bibberen!) Of die 3x waarvan ik een poging deed om in ons bad te gaan (jaaa we hebben eindelijk een bad!) Zit ik uiteindelijk samen met een kind met een Dora zeemeermin te spelen…

Vandaag hadden wij een kinderverjaardag en Jackie vroeg al 5 dagen wanneer het nou was, dus toen ze wist dat het “vandaag” was moest ik zelfs op de zondag haasten.
Ik wilde even douchen,  heel even maar, maar dat ging zo:
-> kinderen aankleden, kan ik al douchen, baby huilt, troosten in bed,  baby spuitluier, baby verschonen, bijna uitgekleed, Jackie roept, kijken hoe Jackie een dansje met de pop doet, Jackie op de wc, andere cd erin want deze is niet goed, kraan aan, Lilly knuffeltje terug leggen, hehe ze zijn lief aan het spelen*, even vlug afspoelen dan maar, eindelijk sta ik onder de douche, hey ze zijn lief en rustig, dan kan ik nog vlug m’n haar wassen, hoor de baby huilen ff snel, shit shampoo in mijn oog, auw auw auw, vlug uitspoelen, afgedroogd, baby is weer stil, rood oog.

Op de verjaardag aangekomen viel mijn rode oog op, of ik ziek was? Nee, ik….. geef me maar een stuk taart….

*Lilly in haar bedje en Jackie eromheen die, zo nodig, de speen geeft of speeltje zodat mama 2 min kan afspoelen

image

Een gedachte over “Douchen

Geef een reactie

