Heerlijk avondje, hoe wij het hebben gevierd

Heerlijk avondje is gekomen, het is 5 december.

We zouden het klein vieren, niet teveel cadeaus en niet te gek. Het gaat om de kinderen.

Ik merk dat ik sinterklaas vieren nog leuker vind als moeder dan als kind.  Je kind zien genieten, die smile als ze een piet tegenkwam in de stad, heerlijk!

Steeds als ik in de stad was, was dat ook de reden dat ik WEER wat mee nam voor de kinderen. Al met al had ik 2 zakken vol met, zeg maar, 85% voor de kinderen en 15% voor de volwassenen. OMG, veel te veel. En toen kwamen mijn ouders, die het ook klein zouden houden… Die kwamen ook met 2 zakken, ohnee dit is toch te erg.

Rudy, de hapjes man had zich ook weer uitgesloofd, pepernoten, pakjes en pietjes had hij gebakken/geknutseld.

image

image

Mmmmmm

Zwarte piet had en dvd door brievenbus gedaan, daarop was sinterklaas te zien die uit het grote boek las, daarin stond dat Jackie lief was, goed kon zwemmen, op de grote wc plast maar ook dat ze te groot is voor haar speentje en die maar in haar schoen moet doen. (Zit nu in de schoen ben benieuwd,  wordt vervolgd….)
Lilly was ook lief volgens het grote boek en kon al goed omrollen.

image

Dvd kijken, leuk dat sinterklaas alles van je weet!

Beide vonden dus veel cadeaus toen sint vertelde dat de pakjes in de gang stonden. 4 zakken! Jackie was door t dolle heen, stralend deelde ze de cadeaus uit. Ik had verwacht dat ze alles wilde openscheuren, maar niets was minder waar… Als ze een cadeau uitgepakt had, was ze zo blij een wilde ze meteen spelen. Achteraf was zij met 3 cadeaus al blij.  Maar nee ze kreeg er veel veel veel meer!

image

Aan het einde was het genoeg voor haar en hoefde ze niet meer (ik schreef eerder al voor wie is het leuker voor het kind of de ouders…)

Gelukkig heb ik een lief dankbaar kind. En Lilly? Zij bleef maar lachen! Nadat ze uitgeslapen was.

image

Lilly’s cadeaus

Zo blij met die twee en zoals jullie kunnen lezen,  het heerlijk avondje was geslaagd.

Geef een reactie

