10 problemen die je je zonder kinderen nooit kon voorstellen:

10 problemen die je je zonder kinderen nooit kon voorstellen:

1. Je huis is NOOIT meer netjes
en als je alles netjes opgeruimd hebt, gaat kindlief even spelen en is er al snel van het opruimen niets meer te zien.

2. Het is niet meer vanzelfsprekend dat je er “leuk” en “verzorgd” bij loopt.
’s morgens is het spitsuur, eerst de kinderen en dan ik… puntje bij paaltje poets ik mijn tanden, haal en borstel door mijn haar, zet er een speldje in en doe mascara op.  En dat terwijl ik mijn wekker vroeg had gezet zodat ik juist even uitgebreid kon douchen en mijn haar leuk zou doen….

3. Auto’s die te dicht op je passagiers kant geparkeerd staan
Zodat je na het winkelen (en natuurlijk juist als je haast hebt omdat je kind moet eten) niet de maxi cosi in de auto kunt krijgen.

4. Mensen in de supermarkt die voor je gaan staan en niks zeggen
En als je opzij stapt mee stappen (omdat ze blijkbaar naar je baby in de draagdoek willen kijken)

5. De deur uitgaan zonder billendoekjes/snoetenpoetsers
dat kan nooit meer die heb je gewoon ALTIJD nodig.

6. Je je lekkerste koek/taartje afstaat
Iets dat je normaal noooooit zou doen, maar nu met liefde aan je kind geeft, want hij/zij eet dat toch nooit helemaal op, maar nu natuurlijk wel.

7. Je heerlijke avondeten koud laten worden
Want precies als jij de eerste hap wil nemen wil je kind gevoed worden.

8. Dat je letterlijk zegt, dat wat je moeder vroeger zei
En je je echt had voorgenomen dat niet te doen.  Ik hoor heel vaak mijn “moeder” praten tegen de kids, de uitspraken, woorden, jaren had ik ze niet meer gehoord, maar nu ik zelf kinderen heb komen ze ineens bij me naar boven!

9. Je niet meer ongegeneerd kan “roddelen”
Op straat want je kind herhaalt je vragend en HARD.  “Mamma heeft die mevrouw een paardenbek?” Thuis kan ook niet meer trouwens want ze onthouden alles.

10. Even snel langs de stad
Bijvoorbeeld alleen even een brood halen. Want juist dan plassen ze in hun broek (zijn ze opeens even niet meer zindelijk.) Of heb je het probleem van punt 3.

Geef een reactie

