Tja dat kan alleen mij weer overkomen

Waarom ik gisteren half naakt buiten rende?

Na het kerstdiner op mijn werk (waar ik gisteren over schreef) kwam ik thuis en toen ik inparkeerde zag ik 1 container langs de weg staan. Een grijze met blauwe deksel, de papierbak dus. De bak die ik vorige keer al vergeten was langs de weg te zetten terwijl hij eigenlijk overvol was.

Ik hield mijn jas en schoenen aan en voordat ik “hoi” kon zeggen checkte ik de HVC-app of de bak inderdaad morgen geleegd zou worden. Want ze komen altijd al zo vroeg, dat hij de avond ervoor al aan de weg moet staan. Mmm nee volgens de app niet. Meestal is het de laatste vrijdag van de maand en nu ivm kerst de woensdag. Oké, vandaar dat er maar 1 bak staat.

Ik doe mijn jas en schoenen uit, vertel Rudy over de leuke avond op het werk en ga slapen. Rudy moest werken en ik was vrij en moest om 10.00uur (pas) in het zwembad zijn. Dus toen Rudy naar zijn werk was kroop niet veel later Jackie (na een ongelukje) in mijn bed en al snel daarna lagen we zelfs nog even met z’n drietjes. Dat vind ik zo heerlijk!

Maar toen, ik zat in 1x rechtop in mijn bed, hoorde ik dat goed? De papierwagen? Serieus, dat kan niet? Ik rende toch maar even naar het raam en jahoor hij was al bij de buurman 2 huizen verder, KAK te laat!

Maar toen dacht ik aan die bak die na de maand november en vooral na alle sinterklaaspapier niet meer te vullen was en echt geleegd moest worden. Als hij niet nu geleegd zou worden, zou het pas eind januari worden. Ik trok zonder na te denken mijn ochtendjas aan en rende op mijn blote voeten naar buiten.

“Zo mevrouwtje” zei de man, “stond u te douchen?” Uhh nee?! (Mijn haar was toch niet nat, ach hij bedoeld vast de badjas) Hij leegde mijn bak en ik zei geïrriteerd dat hij te vroeg was. “Neehoor mevrouwTJE” (dat TJE ook hè grrr) “in verband met de kerst zijn we een week eerder.” Ik zei: “op de app stond woensdag, maar bedankt nog.”

Ik rende weer vlug naar binnen en hij riep me nog na: “wel goed je voeten vegen!”

Binnen in de spiegel zag ik dat het leek alsof ik naakt was onder de badjas en dat van het slapen mijn kerst-make-up was uitgelopen, vandaar de vraag of ik onder de douche stond….

image

Een gedachte over “Tja dat kan alleen mij weer overkomen

  1. Respect dat je naar beneden bent gehold. Ik was vandaag het papier vergeten buiten te zetten. Dan wordt het door de voetbal, hockey of drumband ingezameld.
    Helaas vergeten dus ik moet nu met al die snippers naar het brengpark. Zou wel willen dat we er ook gewoon een bak voor kregen.

    Like

Geef een reactie

