Gelukkig nieuwjaar!

Oud en nieuw, wat bijzonder vooral voor de kinderen. Hoe wij oud en nieuw vierden? Waar, met wie en met de kinderen of de kinderen naar bed?

31 december begon vroeg, ik moest namelijk werken. Rudy bracht me naar het werk zodat we na het werk meteen door konden naar mijn schoonouders. Zij wonen in Dordrecht. Iets na 17.00en werd ik ophaald door Rudy en mijn meiden.

Jackie sliep al toen ik werd opgehaald en sliep ruim anderhalf uur. Vlak voordat wij aankwamen werd ze wakker. Bij mijn schoonouders ging ik me nog even douchen, Jackie riep heel hard naar boven: “mammaaaa doe je nu wel een onderbroek aan?” uhhh hoe komt daar nou bij, zouden mijn schoonouders het gehoord hebben, wat denken ze wel niet?! Ik riep: “ja natuurlijk!” ik hoorde haar zeggen: “ohja welke kleur dan?” Oké gênant.

Ik ben klaar en we gaan naar mijn zwager en schoonzus, samen met mijn schoonouders. Jackie en Lilly gaan mee. Zal Jackie het volhouden, moeten we haar proberen te laten slapen, zo ja haar wakker maken? Ach wij doen daar niet zo moeilijk over. Het is maar 1x per jaar, we zien wel hoe het loopt.

Lilly blijft gewoon lekker beneden bij ons, wat slapen, wat spelen, in de draagdoek, heerlijk toch en vast een prima eerste jaarwisseling voor een baby.

Jackie was hyper, ze had zo’n zin in oud en nieuw dat ze druk werd heel druk en tegen half 11 duurde het wachten te lang en werd ze moe. Of ze wilde slapen? Neeheeeee, oké dan niet.
image

In plaats van aftellen telden wij de laatste 10 seconden van 1 tot 10. Ja Jackie heeft het volgehouden! Het eerste wat ze zei om 00.00uur: “Jaaaa nu mag ik ook naar school!” en “Ben ik nu jarig?”

En ja geef haar ongelijk we hebben haar gezegd, volgend jaar ben je weer jarig en dan mag je naar school.

We zijn even naar buiten gegaan en hebben een paar vuurwerkjes afgestoken, welke tante Eef had gekocht (Lilly bij mama in de draagzak lekker beschut) en dat was allemaal prima te doen!

Rudy, Lilly en ik sliepen bij mijn schoonouders en Jackie ging voor het eerst bij tante Eef en Omano logeren. Vanmorgen werd ik geappt dat Jackie 09.45uur wakker werd en inmiddels in bad zat.

Lilly bleef bij mijn schoonouders en Rudy en ik nog even een grote wandeling door het mooie Dordrecht.

Wat een heerlijke jaarwisseling.

En toch kwam ik dit tegen in de binnenstad tijdens de wandeling;
Wat hoe dichter bij Dordt,
image

Geef een reactie

