Litteken

Vroeger wilde ik altijd “apart” zijn, het begon met mijn haar… eerst liet ik het verven als Fabienne (de VJ van TMF) rood met blonde plukjes. Daarna heb ik paars, roze, groen en blauw gehad.

Ook heb ik een lapjesbroek gehad,  allemaal stukjes spijkerstof aan elkaar genaaid. Hoe gekker hoor beter.  Maar op een gegeven moment moest het extremer. Toen ik 12 was heb ik mijn eerste piercing laten zetten in mijn navel.  Mijn vader moest mee omdat vet “enge types” zouden zijn en hij moest zijn handtekening zetten, ik weet het nog precies, dat ging 19 jaar geleden wel even anders dan nu.

Toen ik niet meer de enige op school was met een navelpiercing wilde ik iets anders; een piercing in mijn wenkbrauw. Maar na een jaar ofzo groeide deze uit…. nu heb ik dus en litteken in mijn wenkbrauw, ik mis eigenlijk een stukje alsof er een “hap” uit is…

Vanavond bracht ik Jackie naar bed, ik zag haar mijn gezicht bestuderen. Na het verhaaltje en de dagelijkse knuffelsessie vroeg ze mij: “mamma wat is dat dan?” Ik vertelde dat ik daar een “oorbel” had maar dat deze er uit is. “Doet dat zeer mamma?” “Nee schat.”

En toen kwam haar vraag (en hoe komt ze daar in godsnaam bij?!):
“Mamma is daar de baby uitgekomen?”

Geef een reactie

