Tijd voor hapjes!

Jaja vrijdag was het na een lange tijd weer zo ver: hapjes maken.

Ik ben zo’n moeder die dat vers wil doen. Niet van de supermarkt uit een potje maar zelf vers klaargemaakt. En dan denk je vast, je koopt toch geen bloemkool, broccoli, courgette (enz) voor 3 theelepels-hapjes? Nee dat is zonde dus wat doe je dan? Juist meerdere hapjes maken om in te vriezen.

Zo deed ik dat bij Jackie ook en zij heeft ook heus wel eens een potje gehad, maar bij haar heb ik ook uren in de keuken gestaan. Uren? Ja uren, ik trek er een middag voor uit, koop groenten en maak meerdere porties om in te vriezen en ook om meerdere combinaties te maken.

Van de potjes in de supermarkt zijn nou eenmaal niet zoveel combinaties als dat je het zelf maakt. Jackie at vanaf het begin heel gevarieerd en ze lust eigenlijk alle groenten maar ze is ook gek op vis (zalm, tonijn, haring met ui en augurk enz), sushi, snert, spinazie lasagne enz.

Ik geloof dat dit komt doordat ik haar altijd heel gevarieerd heb laten eten en haar alles heb laten proeven. Als ik andere moeders moet geloven heb ik gewoon mazzel en een makelijk kind. Nou we zullen het zien bij Lilly! Misschien moet ik mijn woorden terug nemen.

Maargoed vrijdag was dus de dag de hele middag in de keuken gestaan, resultaat: voor een maand eten voor Lilly.

Wortel
Wortel-appel
Wortel-bloemkool
Appel-abrikoos
Courgette-rijstebloem
Courgette-doperwten
Bloemkool
Bloemkool-broccoli
Broccoli-sperziebonen
(Geloof dat dit het wel was)

Ik heb heel veel plezier gehad van het boek Opperdepop van de Albert Heijn, zoveel ideeën, dit is nog maar de helft van wat je kunt maken (in de startperiode). En inmiddels heb ik deel 2 van opperdepop ook.

De hele onderste la van de vriezer is voor Lilly!

En hoe ik dat allemaal kwijt kan? Gewoon in diepvrieszakjes, vul met gewenste hoeveelheid en dan het leukste: pletten maar! 🙂

image

Een gedachte over “Tijd voor hapjes!

  1. Ik maak ook alles zelf, leuk is dat heb een stoom/blender zo makkelijk :p en invriezen zo fijn ik doe het in silecone ijsklontvormpjes. Na een dag allemaal in een bak, heerlijk makkelijk ik hou ervan!!! Heerlijk zullen ze alles eten 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

