Zwemmen deel 1

Eerder zei ik al dat ik wat met zwemmen en water heb, nouja zeg maar gerust dat ik er heel veel mee heb.
Het begon allemaal toen ik net geboren was. Mijn moeder zat met mij op babyzwemmen. En ik dacht al heel snel dat ik kon zwemmen want op een ochtend toen mijn moeder nog aan het douchen was en ik kon lopen, sprong ik zo het diepe bad in, gelukkig is dat goed afgelopen. Al snel ging ik toen het “mocht” op zwemles en haalde ik vlot mijn A&B diploma. Ik was gek op zwemmen en mijn oma en moeder noemden mij altijd “Ada Kok”.

Ada Kok: Aagje Kok is een Nederlands oud-zwemster en olympisch kampioen die in de jaren zestig behoorde tot de wereldtop op het onderdeel vlinderslag. Bron Wikipedia

Toen ik wat ouder was zag in het weekblad Tina een meisje dat vertelde dat ze op synchroonzwemmen zat en ik zei tegen mijn moeder dat ik dat ook wilde. En zo gebeurde het, ik ging op synchroonzwemmen en haalde daar een diploma van. Dit eerste diploma stelde niet veel voor en je kon bij ons in de buurt ook niet echt verder hiermee. Maar ik had het zwemmen weer helemaal te pakken. Al snel ging ik op survivalzwemmen en uiteindelijk ging ik ook zelf zwemles geven. Superleuk! Iedere vrijdagavond gaf ik (vrijwillig) zwemles en daarna kreeg ik nog 2 uur cursus.

Het leukste vond ik de allerjongste (kleuters) watervrij maken, spelenderwijs met zwemmen bezig zijn.

Op een gegeven moment krijg je de keuze op vrijdagavond vrijwillig zwemles geven, of vrijdagavond werken op koopavond in de stad. Ik heb toen voor het laatste gekozen.
Maar ik bleef gek op het zwembad/buitenbad en strand, dus in de zomer was ik er dagelijks te vinden.

Hoe ik dat nu met mijn meiden doe? Deel 2 komt morgen online

image

Een gedachte over “Zwemmen deel 1

  1. Wat leuk zwemles geven! ik ben ook altijd gek op zwemmen geweest maar sinds een aantal jaar zwem ik niet meer, vindt het vrij duur geworden bijna 5 euro betaal je voor 1x zwemmen. Bij wij verdwijnt mijn eczeem door het zwemmen dus misschien ga ik het tóch wel weer doen, mis het wel als ik jou artikel zo lees.

    Like

Geef een reactie

