Zwemmen deel 2

Dat ik helemaal verzot ben op zwemmen hebben jullie kunnen lezen. Maar hoe zit het met de rest van het gezin?

Toen ik Rudy leerde kennen, kwam ik er al vrij snel achter dat hij helemaal geen water/zwem-gek was. Hij heeft als kind veel ooronstekingen gehad en is zelfs  geopereerd aan zijn trommelvlies. Hij associeert zwemmen met pijn.

Toen ik zwanger was van Jackie heb ik niet echt meegedaan met een “pufclub” maar koos ik voor zwangerschapzwemmen (echt iets voor mij!)
Toen Jackie geboren was had ik dus ook al snel besloten dat ik met haar zou gaan babyzwemmen. Maar vond ze het wel leuk? Zou ze op mij lijken of zou ze ook veel last hebben/krijgen van haar oren? Eerst maar een proefles, deze was toen ze 3 maanden oud was.

Inmiddels is ze bijna 3,5 en zwemt ze dus al ruim 3 jaar iedere week. Ze heeft inmiddels 9 diploma’s (inclusief de “pieten” diploma’s) ze is van babyzwemmen naar peuterzwemmen gegaan en zit inmiddels op peutersurvival. Ze vind het helemaal te gek en springt zo het diepe in. Mijn moeder noemt Jackie “Ranomi Kromowidjojo” en dat is ze ook.

Jackie is heel watervrij, kan zelf en vooral ALLEEN van de grootste suisbuizen af (engggg). Bij het zwembad waar ze zwemt kennen ze haar en heeft ze veel vrijheid. Lastig is het als we ergens anders gaan zwemmen en ze bandjes om MOET en dus niet wil. Maargoed, ook wel logisch.

En Lilly? Met Lilly zijn we vorig weekend gaan zwemmen, zij ging ook helemaal los in het water. Dus dat wordt ons nieuwste zwemtalent! Superleuk, laat de zomer maar komen!

image

Een gedachte over “Zwemmen deel 2

Geef een reactie

