Weeralarm

Gisteravond zag ik op Facebook dat er code oranje/geel werd verwacht….
wat een paniekzaaierij dacht ik nog. Maar toen ik vanochtend zag dat onze container over de stoep vloog dacht ik wel even, ja het waait echt hard.

Op naar de stad, even boodschappen halen, hoe ga ik dat vandaag doen, de kinderwagen mee, alleen de maxi-cosi of Lilly in de draagzak? Ik koos voor het laatste dat is met dit weer wel makkelijk dacht ik, Lilly vanuit de auto hop in de zak en Jackie aan de hand. Aangekomen op het parkeerdak (ik zoek altijd een plek met zoveel mogelijk ruimte ivm kinderen uitladen) zag ik dat het best druk was. Ik vond een plekje en was klaar om uit te stappen. Zoals altijd doe ik de deur zachtjes open. Tot nu toe gaat het goed, tot ik de deur bijna open heb en een rukwind voel, zo de deur uit mijn hand gerukt, neeeee. De autodeur klapt tegen de auto naast mijn auto. SHIT waarom? Ik stap uit en zie dat er schade is, ik wil ik de auto kijken of ik een pen heb. Ik ga toch eerst eens goed kijken. Toevallig tref ik de eigenaar (gelukkig vond hij dat dit ook kon gebeuren en was vriendelijk) samen een schadeformulier ingevuld (in de harde wind) nou lekker begin van de dag. En hoeveel je dan moet invullen…. pfff, kinderen maar even veilig in de auto gelaten en Lilly begon te huilen maar ze moest maar even wachten. Eindelijk klaar….

Jackie had, hoe kan het ook anders, ook de draagzak mee voor haar pop en die deed ik eerst maar om, Lilly uit de auto was ook nog moeilijk omdat er aan die kant ook een auto stond en er nogsteeds rukwinden waren, maar met veel moeite was het gelukt. Op naar de winkel, Jackie was met haar laarsen heerlijk in de plassen aan het stampen en ze viel voorover, natuurlijk we zijn er net….. hup staan verder, nogmaals viel ze recht met haar knie in een plas en toen we bijna klaar waren (alleen nog naar de AH) viel ze rechtvoorover in een plas kleren nat, draagzak+pop nat, handen zeer. Bijna een kunst om 3 keer voorover te vallen toch? Maargoed opgeraapt, boodschappen gedaan en vlug naar huis.

En nu… hoe kom ik de auto in met 2 kinderen waarvan een baby in de draagzak, uitdaging nummer zoveel voor vandaag. Ik doe de deur op een kier zodat Jackie in kan stappenen ik ging naar de passagierskant om Lilly in de maxicosi te tillen, dit ging natuurlijk niet, want ik voelde de wind alweer aan de deur trekken. Ik durfde de gok niet te nemen maar wat moet ik dan? Ik kan Lilly  niet even op de grond leggen. Ik ga naar mijn kant en klim achterin naast Jackie, vanuit de achterbank heb ik Lilly voorin in haar maxi cosi gezet en Jackie achterin vastgemaakt, oke gelukt, nu ik nog naar mijn eigen stoel. Ik kom heel moeilijk uit de auto, voel al een ruk aan mijn deur BIJNA weer een klap tegen de auto naast mij. Net op tijd ik kom er heel moeilijk uit (heeeeel geconcentreerd) en hoor ïemand zeggen: “Hoi Shirley” ah een collega, ik stap in en hoop niet dat ze heeft gezien hoe moeilijk ik heb gedaan met alles in te laden…..

Thuis in een warm bad, zondagspak aan en het huis niet meer uitkomen!

weer

 

 

3 gedachtes over “Weeralarm

  1. Pingback: Parkeren met kinderen | Jack & Lil

Geef een reactie

