Frits is niet meer…..

Een huisdier is superleuk! Lekker spelen en knuffelen welk kind wil dat nou niet? Vroeger had ik een dwerghamster “Nala”, dat was echt een grappig en leuk beest. Mijn broertje had “Ciske” de woestijnrat. Ook hebben we een konijn gehad, genaamd “Skippy”.


Stitch

Toen ik op mezelf ging wonen wilde ik ook een huisdier, het werd een konijn, het ras was Teddy Widder, omdat ik las dat dat lieve konijntjes zijn, geen gekrab en gebijt. Ik noemde hem Stitch, wat een lief beest was dat, veel haar had hij wel, dus regelmatig moest ik hem kammen en had ik nog een konijn aan haar naast me liggen. Hij was zindelijk, liep door huis en was echt tof. Tot dat zijn tanden begonnen door te groeien, volgens de dierenarts was hij doorgefokt en groeide daarom zijn tanden non-stop. Steeds vaker moest zijn tanden worden geknipt omdat hij anders niet meer kon eten (of het doorgroeide in zijn onderkaak). Op een gegevenmoment ontdekten we een gezwel in zijn kaak en moesten we hem laten inslapen, AUW!

Toen Jackie iets ouder was en ook gek op dieren bleek, wilden we weer een konijn, eentje die lekker los in huis liep en naar zijn hok ging om te plassen, net als Stitch. We keken naar een ander ras, na veel informatie te hebben gezocht bleek dat we voor een Franse Hangoor moesten gaan, groot, rustig en ontzettend lief (voor kinderen). We haalden “Frits” op en hij was meteen maatje met Jackie, alleen Frits durfde niet op ons (inmiddels) houten vloer, hij gleed weg, dus zat ons veel te grote konijn in een best klein hok. Frits moest dus maar naar buiten, maar een konijn alleen buiten vonden we zielig dus kwam “Fientje” erbij. En kregen ze een mega hok (zo die krengen zijn duur) samen waren ze maatjes en altijd samen. Jackie vond het geweldig, ze zat regelmatig in het hok en de konijnen waren haar nooit zat en hebben nooit gekrabt of gebeten.
Frits en Fientje                &               Jackie bij hun mega hok

Toen ik hoogzwanger was bleek Fientje dood in haar hok te liggen, Jackie snapte dat niet echt, maarja ze had nog 1 konijn. Iedere woensdag gingen we samen uitgebreid Frits verwennen, wortel, banaan (ja dat eten ze echt!), brood en voer. En ik ging dan zijn hok verschonen. Tussendoor kreeg hij brokjes en water. Zo dus ook afgelopen woensdag, tijd om het hok te verschonen, ik zag al dat zijn WC vol zat en dat  betekend dat hij de keutels door het hok gaat leggen. Bij zijn hok aangekomen bleek Frits dood in zijn hok te liggen. Jackie kwam al aanrennen met een gepelde banaan, “Uhhh Jackie blijf maar binnen” zei ik… Ze snapte het niet, ook niet toen ik probeerde uit te leggen dat Frits dood was…
Wordt vervolgd…..

Geef een reactie

