Hartkloppingen #juli2014

Vandaag deel ik een stukje uit de oude doos, juli 2014 om precies te zijn…

We woonden nog in ons oude huis, met onze voortuin op het zuiden. Die bewuste dag komen we net terug van het zwembad, ik hang de was even vlug in de voortuin. De garage die aan ons huis vast zit zat op slot, de schuurdeur zat op slot, de achterdeur (te bereiken via een sloot maar ook eventueel via de buren) op slot…

Je raad het al, nog even vlug 1 shirtje ophangen, ohneeeeeeee dit doet ze toch niet? Ik hoor een harde KLAP en jahoor Jackie heeft de voordeur dichtgegooid. Jackie was toen bijna 2 jaar en kan opzich wel deuren openmaken maar deze voordeur heeft geen klink en dat gaat dus niet. De sleutel lag natuurlijk binnen, wat een ellende! Jackie staat in de hal en lacht nog, nog wel ja… in de hal is de trap naar boven.

ALS ZE MAAR NIET NAAR BOVEN GAAT!

Jahoor dat ging ze, gelukkig luisterde ze bij een harde NEE en kwam direct naar beneden, pfieuw goed opgevoed! Mijn hart bonst in mijn keel. Mijn telefoon ligt natuuuuurlijk ook binnen, jahoor altijd op zak en juist nu niet. Ik MOET bij de buren bellen naar mijn ouders en vragen of ze de huissleutel brengen, maar dan loop ik weg bij mijn kleine meid die aan de andere kant van de deur roept of ik weer binnen kom. Ik MOET wel, ik ren naar de buurman en leg vlug uit dat ik moet bellen, deze man op leeftijd vraagt mij rustig binnen en vraagt of ik wat wil drinken en ik mag even zitten. Zitten? Nee natuurlijk niet! Ik moet NU snel bellen en dan vlug terug om contact te houden met Jackie. Ik zie opeens ALLE gevaren in ons huis.

Mijn moeder was thuis, maar mijn vader nog niet dus geen auto, ieder moment zou hij thuis komen en dan zouden ze meteen de sleutel komen brengen. Jackie was het wel zat alleen binnen, ik dacht ik probeer het gewoon, ik vraag of ze de sleutel wil geven. Ik roep door de brievenbus: “Jackie, geef je mamma’s sleutel even aan, die met de knuffelbeer eraan”. Shit past die knuffelbeer wel door de brievenbus? Nouja hopelijk pakt ze hem, dat is stap 1. En ze deed het, ze pakte de sleutelbos en gaf hem aan toen ik mijn hand door de brievenbus stak, met een harde ruk trok ik de sleutels naar buiten THANK GOD!

Ik maak de deur open, geef Jackie een dikke knuffel (tja boos ben je niet meer, het is ook mijn eigen schuld) en wil mijn telefoon pakken om mijn ouders te bellen dat ik binnen ben. Alleen zag ik dat ze al kwamen aanrijden. Sorry, ik ben al binnen!

image

Een gedachte over “Hartkloppingen #juli2014

  1. Ik denk dat iedere ouder dit wel een x mee maakt! Vreselijk vd week lieten we mijn nieuwe auto even zien aan onze oude buren en boem! Ook de deur dicht.. Eerst weigerde de kleine man de deur open te doen maar uiteindelijk na vragen vragen vragen deed hij hem open! Opluchting!

    Like

Geef een reactie

