Rust, Reinheid en (on)Regelmaat

Iedereen heeft er wel van gehoord de 3 R’s. Hoe belangrijk is dit voor je kleintje?! Heel belangrijk! Maar ook best lastig. Hoe het hier gaat?

Rust
Tja de rust; om eerlijk te zijn doen we ons uiterste best onze kleine zoveel mogelijk rust te bieden, o.a. door haar “rustig” te laten slapen. Is het niet dat ze geboren is op de dag dat we zouden gaan verhuizen! Dus zijn we verhuisd toen ze 1 dag oud was, naar een klushuis. De rust hebben we ondanks de omstandigheden zoveel mogelijk proberen te bieden, was het niet dat ze toen ze amper een maand oud was een mega verbouwing heeft meegemaakt namelijk ALLE kozijnen vervangen in het hele huis! Dat gaf best een herrie, maar desondanks kon Lilly goed slapen. Door de verbouwing (die grotendeels boven plaatsvond ) heeft Lilly in de box leren slapen. En ik heb haar gewoon lekker veel bij me gehouden en veel gedragen. Het voordeel is dat ze nu wel makkelijk en overal slaapt….

Reinheid
Jaaaa wat is er nou lekkerder dan je kindje te badderen, het heerlijke momentje samen met je kleine, of met z’n drietjes als haar grote zus komt helpen, echt genieten! Dan heerlijk in de warme badcape om vervolgens lekker te oliën. De heerlijke Zwitser geur en schone mini kleertjes kiezen uit haar veel te uitgebreide garderobe. De “kinderwas” draait regelmatig en flesjes uitkoken gebeurt ook nog vaak!

Regelmaat
Ja en dan de derde R, de R van regelmaat, die is soms wat ver te zoeken. Rudy gaat ’s morgens heel vroeg van huis, voor wij wakker zijn is hij al vertrokken. Dus de ochtenden doe ik met twee kinderen, niet erg dat wisten we van te voren. Wel is het zo als ik om 09.00uur moet beginnen om 06.00uur mijn wekker gaat! Ik moet mezelf klaar maken en dan nog twee kinderen opfrissen, aankleden, laten eten, waarvan ik de kleinste nog zelf voedt, in de auto naar mijn ouders die oppassen, door naar het werk, ik red het vaak NET soms net niet. De dins- en donderdagen werk ik een “late” dienst tot 20.30. Meestal ben ik dan rond 21.00uur thuis. Rudy is dan ook net 2 uurtjes thuis, soms zelfs korter, ik los hem af en hij gaat al weer naar bed. Ik voedt Lilly en ga ook slapen.

Na 4 maanden werken zit er enige regelmaat in de “onregelmatigheid” de ene dag begint het riedeltje gewoon 3uur eerder dan de andere dag, gelukkig weten de kinderen niet beter en doen het prima.

Maar nu; vanaf maart ga ik weer ECHT onregelmatig werken, hoe ga ik dat doen?? Eerlijk gezegd heb ik geen idee! Hoe ik daarover denk lees je in mijn volgende blog……

image

Dutje in de box

2 gedachtes over “Rust, Reinheid en (on)Regelmaat

Geef een reactie

