Rust, Reinheid en (on)Regelmaat #deel 2

Eerder deze week schreef ik al over de 3 R’s, Rust, Reinheid en (on)Regelmaat. Na 4 maanden werken zit er eindelijk wat regelmaat in mijn “onregelmatigheid” (de ene dag begint het riedeltje gewoon 3uur eerder dan de andere dag.)

Ik ga na ruim 1,5 jaar echt weer onregelmatig werken. Dat houdt in dat je blij moet zijn dat je rooster een maand van te voren bekend is. En in plaatst van  09.00uur, begin ik om 07.30uur! En ik werk niet tot 20.30uur maar tot 22.00uur!

Hoe ik het dan voor mij zie? Ik vind het echt een uitdaging, al voor mijzelf, dus laat staan voor de kids. Als ik nu om 09.00uur moet beginnen dan gaat mijn wekker om 06.00uur en dan is het nog haasten. ALS ik dan een keer goed op schema loop en tijd over lijk te hebben spuugt of kakt de kleine alles over zodat ik weer op mijn oude schema zit.

Ik gok dat ik de kinderen gewoon in pyjama afzet…. En de avonden tot 22.00uur? Ja dat zal ook wennen worden, niet meer Rudy aflossen, de kleine voeden en naar bed maar waarschijnlijk stoppen met de borstvoeding en dat iedereen al slaapt als ik thuiskom….

Ach weetje wat ik denk, dat het vanzelf wel goedkomt/ik een handigheid vind/het vanzelf gaat. Gelukkig heb ik het leukste werk dat er is en de ena-leukste functie (want de leukste functie houd helaas op voor mij) dat scheelt al heel veel! Dat motiveert me wel om ervoor te zorgen dat alles goed komt!

Ik hou jullie op de hoogte en laat het zeker weten als ik mijn eerste week achter de rug heb!

image

4 gedachtes over “Rust, Reinheid en (on)Regelmaat #deel 2

  1. Hetzalwelgoed komen. Met1hebJe het toen ook gered. EnDe oppas moet ooknog wat te doen hebben 😄welke meent ga je? Maar waarom hierdoor moeten stoppen met borstvoeding? Of Je kleintje nou de fles of borst krijgt ze zal ws dezelfde tijd eten willen…
    Tot snel, ik mag volgende week ook in het ritme gaan komen… Zie het bij vroege diensten ook nog als uitdaging haha. Ik denk dat er 1in pyama de deur uit gaat 😉

    Like

    • Hey Miran!
      Ik ga naar Meent 7.
      Ik geef nu eerste en laatste voeding bv. Dus als ik bijv 06.40 van huis moet moet ik heel vroeg voeden(dus bij vroege dienst of vrije dag moet dat dan voortaan ook heelvroeg) en bij een late dienst pas na 22.45 (nu voed ik 21.00uur laatste keer) dat wordt lekken dus…. anders moet ik kolven rond 09.00 en 21.15uur zitten ze ook niet op te wachten, dus ben erg benieuwd hoe dat gaat. . Maar tegen die tijd is ze ook al 7 maanden dus misschien ook tijd om te stoppen.

      Like

Geef een reactie

