“Mama moet je nou ALWEER werken?!”

Als het aan Jackie ligt word ik een 100% thuisblijfmoeder. Hoe leuk ze de oppas bij opa en oma, mijn tante en het kinderdagverblijf ook vind, steeds als ik moet werken zegt ze: “Ahhhhh nee mamma moet je ALWEER werken???”

En op zo’n moment breekt mijn hart, het liefst ben ik veel vaker thuis bij mijn meisjes, want 3 dagen werken in de week vind ik echt veel. De eerste helft van de week vliegt voorbij. Ik werk 2 dagen, dan op de vrije dag moet ik boodschappen doen, opruimen, wassen enz. En de dag erna alweer werken. We doen zoveel mogelijk dingen samen, knutselen, zingen en dansen zijn onze favoriet en dat kan ook leuk met z’n drie-tjes.

Gelukkig als we eenmaal naar opa en oma gaan of als mijn tante moet oppassen, heeft Jackie er heel veel zin in en gaat ze gelukkig blij heen. En ze heeft het altijd leuk en savonds veel te vertellen. De meiden krijgen alle aandacht en alle liefde, dat is zeker.

Maar toen ik haar vanavond naar bed bracht, was het weer zo ver. Ik zei dat ze moest slapen, dat ze morgen naar opa en oma zou gaan omdat wij moeten werken. Waarop zij weer zei: “Ahhhhh nee mamma moet je ALWEER werken?” Ik zei: “Ja lieverd, mamma moet centjes verdienen”. Volgens haar was dat echt niet nodig, ik moest thuis blijven.

Maar toen ik haar vroeg: “Wil je dat mamma thuis blijft bij jou?” “JA” zei volmondig. “Of wil je dat mamma centjes verdiend, zodat ik genoeg geld heb om een ELSA-jurk te kopen?”
Toen riep ze heel hard: “ELSA JURK!!!!!!!!!!!!!!!!!!”

Oke bedankt…….

image
foto van een gezellige zondag samen

Geef een reactie

