Van Powernap tot winterslaap

Vandaag was weer zo’n echte onlogische dag, ik werk een late dienst waarbij ik pas vanaf 14.00 uur begin maar Jackie gaat wel in de ochtend naar het kinderdagverblijf 07.00-13.00uur. Logisch toch?

Hoe dat komt? Dat komt omdat ik bijna altijd vaste oppas had voor Jackie maar die ochtend niet en ik moest van mijn werkgever persé die ochtend werken. Van alles geprobeerd om er onderuit te komen maar dat ging helaas niet. Toen ik Jackie had aangemeld en zij een uurtje was wezen wennen, hoorde ik 1 dag voor zij zou starten dat het toch niet nodig was. Maar ze was al aangemeld, had zelfs zin, ik had al betaald en ze hebben bij het kinderdagverblijf een opzeg termijn. Oke, Jackie ging heen, ze vind het vanaf het begin GE-WEL-DIG dus zit ze nu bijna 2 jaar later nogsteeds 1 ochtend op het kinderdagverblijf. Het kotste moment van alle kindjes.

Waarom we niet zijn overgestapt naar peuterspeelzaal? Omdat ze het geweldig vind samen te ontbijten en lunchen en ze anders 2 ochtenden moet wat weer niet uit komt met mijn vrije dagen en werk, maargoed….. vandaag zou ik dus heeeeeerlijk kunnen uitslapen met mijn uitslaap-kinderen maar de wekker ging om 06.15 uur. Eerst Jackie aankleden, haren invlechten, gelukkig hoeft ze niet te eten dat doet ze daar, Lilly schone luier, in pyama in de maxi-cosi, jas aan schoenen aan en gaan.

Als ik dan terug ben even voor half 8 ga ik ook niet meer naar bed, tja toen ik Lilly nog niet had deed ik dat wel eens maar nu probeer ik toch wat was weg te werken en dingetjes in huis te doen. Maar vandaag had ik een zielige baby, nouja zielig, heel erg verkouden, snotteren en hoesten maar ze blijft altijd lachen. Ik had bedacht om even samen lekker in het warme bad te gaan. Na dat bad was Lilly erg moe en ik legde haar in bed, ze sliep meteen. Ik ging ook even op bed liggen, even maar, heeeeeel even. Ik zette de wekker van mijn telefoon op een kwartier. Even een powernap was mijn idee, dat werd een paar keer snoozen, toen nog een half uur verder. Oh wat was ik moe, werken, kinderen, huishouden, dingen regelen, plannen, boodschappen, werken, lijkt wel of mijn leven hieruit bestaat tegenwoordig. Uiteindelijk was het 12.45 uur en ik had bedacht om 13.00 uur Jackie op te halen. Vlug spring ik op en ga als een gek te keer. KAK Lilly moet natuurlijk ook nog aangekleed worden. Heb ik de hele ochtend alle tijd sta ik nu nog de laatste 10 minuten rot te haasten.

Welkom in mijn wereld………………

image

Geef een reactie

