Harde muziek

Iedereen die mij een beetje kent weet dat ik gek ben op harde muziek, hard maar dan ook echt hard. Vroeger toen ik nog thuis woonde, kwam er regelmatig een schreeuw van beneden of het wat zachter kon, winkelen met harde muziek (vooral in Amsterdam) was een feest en op feestjes kon het ook niet hard genoeg staan.

Nogsteeds kan ik graag hard de muziek aanzetten en meebléren maar helaas, dit gaat niet meer zo gemakkelijk als eerst. Ik kan nu niet zomaar de volume heel hard zetten met 2 kleine kinderen.

Waar ik dan nu zo gelukkig van kan worden zijn de autoritjes naar mijn werk, dat is het ENIGE moment dat ik echt hard de muziek kan aanzetten, dus ja, ik ben zo’n aso die met kneiterharde muziek voorbij gaat. En nee ik wil niet stoer doen, hip zijn of aandacht, ik geniet dan even van de muziek. Echt heerlijk, even geen LET IT GO of Woezel en Pip maar gewoon MIJN muziek.

Nu moet ik wel eerlijk bekennen dat het nog best vaak voorkomt dat ik wel “Let it go” mee zing (of een ander dom kinderliedje) om er vervolgens halverwege de rit naar mijn werk achter te komen dat ik toch echt alleen in de auto zit en de cd van Jackie nog aanstaat….. en ja dit is mij meerdere keren overkomen!

Eerst luisterde ik mijn favoriete muziek hard in de auto, de cd van Kensington is bijvoorbeeld grijs gedraaid. Maar tegenwoordig is bijna alles al goed als het maar mee te schreeuwen is, top 40 nummers maar vooral de 90’s van de verrückte halbe stunde doen het goed. Als ze dan op de radio vermelden uit welk jaar en nummer komt en ik het weer eens niet geloof en dus ga rekenen, besef ik weer hoe “oud” ik ook al weer ben….

Naast ons woont een jong stel een soms hebben ze even lekker hard de muziek aan “ohhh hun kunnen dat nog” denk ik dan. Als Rudy dan wel eens een opmerking maakt over wat hij hoort, kan ik alleen maar zeggen: “schat ik vind het niet erg, dat deed ik ook zo vaak toen ik alleen thuis was” en dat is ook zo….

image
in de auto

2 gedachtes over “Harde muziek

  1. Pingback: Die verrückte halbe stunde | Jack & Lil

Geef een reactie

