Ode aan de oppas!

Ik heb echt de beste, maar vooral de liefste oppas die ik mij maar kan wensen, oh wat ben ik blij met ze!!!

Wie dat zijn? Mijn ouders (opa en oma dus) mijn tante (zus van mijn moeder) en mijn zusje. ALTIJD staan hun voor ons klaar en niks is ze te gek.

image

Met tante Jaimy

Jackie en Lilly zijn ook helemaal gek op hun oppas en daar ben ik erg blij om, dichtbij en vertrouwd.

Het kinderdagverblijf is geen optie, buiten het belachelijk hoge bedrag, kan ik ’s morgens nooit mijn vroege dienst optijd beginnen als ik ze op zijn vroegst zou brengen. En bij een late dienst werk ik tot 22.00uur en sluiten zij om 19.00uur. Dus zonder onze oppas zouden wij ons werk niet kunnen doen.

De voordelen van onze oppas:
De meiden zijn in een vertrouwde/eigen omgeving. Het is flexibel en aan te passen op mijn werk, als ze niet lekker/ziek zijn is er gewoon oppas. En het is natuurlijk “persoonlijk” en met veel liefde en ik vertrouw hun door en door dus geen 100 lijstjes nodig, alles komt goed.

Dus daarom ben ik mijn lieve oppas nog eens extra dankbaar! Het fijne is dat mijn vader altijd de maandags vrij is en dat mijn tante vast oppast op de dinsdagen, in vakanties of andere omstandigheden vervangen ze elkaar en als ik echt geen oppas zou hebben neem ik zelf vrij. Nu ik ook de donderdagen moet werken geven deze soms een probleem maar ook hier springt mijn lieve moeder extra bij.

Maar nu, mijn vader is op vakantie en mijn tante zou extra oppassen. Dit kon op het laatste moment niet doorgaan, wat nu?! Gelukkig is het vakantie en is mijn zusje in de ochtend vrij. Zij moest ook een middag werken dus het plan van vandaag was:

09.00-12.00 werken, vlug naar huis,  wachten op mijn moeder en dan hopelijk 14.00uur weer op het werk want dan begint mijn activiteit. Tja het is even niet anders… gelukkig kan mijn collega mij in die tussentijd vervangen.

En hoe het uiteindelijk ging?

09.00uur was ik op het werk, 12.00uur vlug richting huis, 12.30uur was ik thuis, Jaimy weggebracht naar haar werk, op mijn moeder wachten, zij was er om 13.30uur YES op schema vervolgens was ik 13.55 uur op t werk.

YES! Gelukkig, ideaal is anders maar het is gelukt allemaal.

Dus nogmaals speciale dank naar beste oppas ever! ♡

image

Bij tante Jaimy

Een gedachte over “Ode aan de oppas!

Geef een reactie

