Parkeren met kinderen

Ik wil mijn grootste ergenis van dit moment met jullie delen:
parkeren met kinderen…..

Na mijn vorige avontuur op het parkeerdak ben ik extra voorzichtig met parkeren. Maar mijn ergenis is dat alle plekjes veel te klein zijn, maar dan ook echt veel te klein, of moet ik zeggen smal? Ik heb een Twingo, geen mega-bak en inparkeren kan ik best goed (voor een vrouw) maar waarom zijn parkeerplekken zo verschrikkelijk smal?
zwanger
De ergenis begon toen ik zwanger was en mensen heel dicht op de bestuurderskant parkeerden en ik er niet tussen kwam met mijn buik omdat ik de deur een mini kiertje open kreeg. Maar nu, word ik tegenwoordig aan 2 kanten klem gezet. Wat ik afgelopen 2 weken heb meegemaakt:

Ik ga tegenwoordig naar de stad rond 12.00-13.00uur, dan moeten veel ouders hun kinderen van school halen (de woensdag en vrijdag dan als ik vrij ben), daarvoor is het druk in de stad en daarna ook weer. Maar rond die tijd kan ik gelukkig altijd een plekje vinden aan het “einde van de rij”. Zodat ik altijd bij 1 kant mijn deur wagenwijd open kan gooien. Maar soms moet je ook wel eens een ander tijdstip langs de stad en jahoor dan is alles vol. Dan komen we weer op het welbekende parkeerdak uit. Omdat het zo druk was ging ik maar voor het eerste plekje wat ik tegenkwam. Heel smal natuurlijk, dus het ging als volgt: inpakeren, kinderwagen uit de achterbak, in elkaar zetten, auto naar achteren rijden, maxi-cosi in de kinderwagen zetten, auto weer naar voren rijden (want ja de deur kan niet open). En hoe mens dan naar je kijken, ja sorry maar hoe moet het anders???
En vanmiddag, ik had een redelijk ruim plekje, ik had geen kinderwagen mee maar de maxicosi op het boodschappenkarretje. Ik kom na het winkelen bij mijn auto en jahoor er staat iemand VLAK langs mijn deur. Lilly had ik in de maxicosi aan mijn arm en Jackie aan mijn andere hand. Ik kon ervoor kiezen de maxi-cosi even op de grond te zetten en de auto naar voren te rijden, maar het regende en al was het voor 10 seconden, ik kon dat niet over mijn hart verkrijgen. Dus wat deed ik, weer terug naar de ingang, boodschappenkarretje halen, maxi-cosi erin, auto naar voren rijden, vlug de maxi-cosi uit de stromende regen in de auto, Jackie in de auto, auto naar achteren rijden, boodschappenkarretje terugbrengen en wegrijden…pffffff

Ik ben VOOOOOR ruime parkeerplekken voor zwangere vrouwen of mensen met kleine kinderen!

gezinsparkeerplaats

 

<a href=”http://www.bloglovin.com/blog/14832847/?claim=4qznxbmvh55″>Follow my blog with Bloglovin</a>

Een gedachte over “Parkeren met kinderen

  1. Oh echt zo irritant inderdaad die mensen die zo vlak naast je parkeren. Mijn man ging gewoon zelf aso parkeren als we met de kinderen en wagen waren. Twee plekken innemen en dan kan je eindelijk gewoon in en uitstappen. En ook wij hebben maar een Opel Corsa en geen hele grote slee idd.

    Like

Geef een reactie

