Paracetamol

Als je kind ziek is of iets heeft, dat is zo’n beetje het ergste voor ouders….

Gelukkig zijn mijn kinderen niet zo heel vaak ziek maar als ze het zijn, is het meestal even goed raak. Zo ook bij Lilly op dit moment. Voor de eerste keer echt ziek (oké ze is wel eens bij de dokter geweest omdat ze bijna stikte van verkoudheid en heeft een puffertje), maar nu heeft ze koorts.

Het begon gisternacht met een soort “stuip” ze leek in haar slaap ergens van te schrikken en gilde het uit, ik dacht in eerste instantie dat ze naar droomde. Toen nog een paar keer zo’n schok, maar net toen ik me echt zorgen begon te maken leken het opeens buikkrampjes. Even wat gedronken bij mama en we konden weer slapen.

’s Morgens had ze 39.1 en liefde en knuffels deden wonderen. Tot einde van de middag veel geslapen en weinig gedronken, maar ze dronk in ieder geval iets. Rond 19.00uur 39,5 snikheet en doodziek, tijd voor haar eerste paracetamol (ze is 7 maanden) na een uur was alle koorts weg en hadden wij ons vrolijk en alert meisje terug, alsof ze nooit zo beroerd was geweest. Bizar wat een paracetamol kan doen, even vraag ik me af of ze niet wonderbaarlijk ineens helemaal beter is.

En dan werkt de paracetamol uit, ik hoor in haar slaap dat ze niet lekker is, kreunen,  de geluidjes en nu weer snikheet. Rond 5uur nieuwe paracetamol gegeven die hopelijk wonderen doet, ze is nu bij mij op mijn borst in slaap gevallen.

Nu snap ik dat mijn moeder vroeger zei: “Ik wilde dat ik het had en niet jij!” Want dat voelt echt zo, ik ben liever nog 10 keer zo beroerd dan dat jij je niet lekker voelt!

Welteruste nog even!

image

Gisteravond in de draagdoek bij mama

Geef een reactie

