Als je baby ziek is…

Hoe bezorgd kun je zijn? Nou heel bezorgd! In mijn vorige blog schreef ik over mijn zieke baby van 7 maanden, Lilly had koorts.

Mijn kinderen zijn vrijwel nooit ziek, maar als ze dan eens wat hebben is het vaak zo heftig en meteen huisartsenpost-waardig (helaas!).

Zondag werkte de paracetamol niet meer tegen de koorts en dronk ze nog heel slecht dus ging ik toch maar even langs de huisartsenpost. En wat denk je, juist, een kwartier voor we hadden afgesproken dronk ze zo een hele fles leeg, knapte op en leek minder ziek.
De assistente zei dat ze er goed uitzag en toen ik vertelde dat ze net een fles op had concludeerden we dat het de goede kant op ging! Toch maar even door de dokter laten nakijken.

De dokter controleerde de oortjes, haar keeltje en het bleek dat er een (beginnende) ontsteking zat. Och wat sneu, vandaar waarschijnlijk de koorts. En ondanks de grote fles die ze net op had voor we kwamen zei de arts dat ze binnen 2,5 uur nog een fles op moest hebben en dat ze anders opgenomen moest worden.

“Dat komt wel goed!”zei ik nog, gezien het zo goed ging. Maar thuis weigerde ze de fles weer, met veel moeite kregen we er iets in . Laten opnemen zagen we echt niet zitten dus we wilden graag blijven proberen, ze had namelijk nog wel plas-luiers en was vrolijk en koorts bleef zakken. In overleg met de arts moesten we blijven aanbieden en mocht ze wel diarree krijgen, spugen, geen traantjes bij het huilen enz. meteen bellen, ook is het ’s nachts.

Gelukkig zaten we ’s nachts samen beneden met een verdrietige baby die uiteindelijk dronk! Hoe blij kun je zijn, je moet vroeg op voor je werk zit midden in de nacht beneden maar je baby drinkt! Sinds dien is ze aan het opknappen, alleen drinkt ze nog niet heel veel. Ik heb nog de dokter aan de lijn gehad, maar waarschijnlijk doet haar keeltje gewoon nog pijn. Dit moet nu vanzelf overgaan aangezien de koorts nu helemaal weg is. Eindelijk was ik echt gerustgesteld.

Vanmorgen had ze een hele volle fles op, YES!

th

Geef een reactie

