Stoppen met borstvoeding

Ja de titel zegt het al, ik stop met de borstvoeding… toch weer zo’n dingetje, ik had het al afgebouwd naar alleen eerste en laatste voeding maar nu is het goede moment om te stoppen.

Allereerst kan ik toch zeggen dat ik echt trots op mezelf ben dat het me toch na veel tranen gelukt was, want iedereen die zegt dat het makkelijk is AMAHOELA, ik heb het toch mooi ruim 7 maanden volgehouden.

Omdat ik voedde op verzoek vond ik het moment van weer aan het werk gaan en kolven al lastig, vaak had ik met mijn collega een lachbui over mijn natte plekken in mijn shirt, mijn harde Lolo tieten of shittt nu komt het kolven echt niet uit momenten. Ik ben toen gaan afbouwen. Maar omdat ik nog regelmatig werkte kon ik mooi voor mijn werk en bij thuiskomst voeden.

Nu ik onregelmatig werkte zou het betekenen dat ik weer zou moeten kolven, dat zag ik al niet zitten en dan ook op mijn werk met natte plekken tussen de pubers zitten neeeee niet echt mijn ding. Ik wist het zeker het is goed zo ik mag tevreden zijn, ik ga stoppen.

Maar wanneer is HET moment dan?  Ik stelde dat steeds uit. Morgen? Nee niet vandaag al. Tot Lilly ziek werd, ik weer Lolo-boobies kreeg en zij maar niks wilde drinken. Mijn lichaam bepaalde voor mij, mijn productie eigenlijk vanzelf gestopt. Tja dan is dit het moment te stoppen, het is mooi geweest.

Het enige nadeel is dat ik er nu op kan wachten dat ik ongesteld ga worden, na 16 maanden, dat heb ik nou niet gemist….

image

Een gedachte over “Stoppen met borstvoeding

Geef een reactie

