Mamaswap, ik deed mee!

Ik deed mee aan een MamaSwap, een wat??? Ja een MamaSwap. Tot voor kort wist ik niet wat een Swap was, tot ik op Instagram iets voorbij zag komen bij vriendinnen. Het maakte mij wel nieuwsgierig.

Wat precies een Swap is?:
Bij een swap is het de bedoeling dat je een leuk pakketje met cadeautjes maakt voor iemand anders. Aan de hand van de vragenlijst kun je dan je cadeautjes aanpassen op die persoon. Houdt die persoon van bakken, dan kun je bijvoorbeeld leuke bakvormen inpakken. Een andere moeder doet hetzelfde voor jou. Die pakt ook enkele leuke cadeautjes in en verstuurt dit naar jou. Op deze manier krijg je echt een verrassingspakket.

Wij hadden afgesproken dat je minimaal 5 cadeau’s moest geven/maken en maximaal 15 en dat je minimaal 5 euro uit moest geven aan een cadeautje meer mag maar niets is verplicht.

Mijn ervaring:
Laten we bij het begin beginnen, zoals ik al zei had ik mijn vriendinnen wel eens gehoord over meedoen met een SWAP, ze hadden zoveel plezier met cadeautjes knutselen, maken en kopen dat ik er enthousiast van werd. Toen ik na afloop vroeg hoe het was bleek dat ze vaak teleurgesteld waren, ze hadden zelf heel veel moeite gedaan, dingen gekocht en persoonlijke dingen geknutseld maar kregen een stom onpersoonlijk rot pakket terug om het zo maar even te zeggen. Toen dacht ik even dat het niks voor mij was, misschien ben ik zo’n iemand die een stom pakket maakt…..

Toen ik de oproep op Mamaplaats zag voor een mamaswap werd ik toch wel enthousiast, hopelijk krijg ik een leuke mama toegewezen. JA gelukkig een leuke mama met een leuke zoon, ik las haar antwoorden op de vragenlijst en dacht meteen dat ik de mijne niet goed/volledig had ingevuld. Ik vond het moeilijk, heeft ze wel genoeg informatie enz.

Toen ik eenmaal begon met de SWAP werd ik steeds enthousiaster ik zag veel leuke dingetjes. Ik kocht wat dingetjes maar bij thuiskomst werd ik toch weer wat onzeker, is het wel goed?! Ik ken haar helemaal niet, zou ze het leuk vinden? We hadden een Facebook aangemaakt en daarop werden wat onduidelijke foto’s geplaatst soort sneakpeaks en ik zag heel veel knutsels voorbij komen, oke ik MOET dus ook echt gaan knutselen. Bij iedere mama die een foto neerzette met wat leuks dacht ik ohhh ik hoop dat ze mij heeft, straks heb ik net zo als mijn vriendinnen een stom pakket. Maar gelukkig zag alles van alle meiden er leuk uit dus al snel liet ik dat weer los.

En toen was het moment dat ik het pakket open mocht maken, dit deed ik samen met Jackie! Het rook meteen HEERLIJK! Wauw wat een goede cadeau’s mijn Swapmama heeft echt goed haar best gedaan zeg! Lilly had ik omschreven als zoet, lief, lichtroze meisje meisje en ze kreeg een prachtig ingepakt cadeautje met een veertje eraan, ja, echt Lilly, alleen de verpakking al! Er zaten slabbetjes in en ja ik had in een blog geschreven dat zij al kwijlend ter wereld kwam dus dat was goed. Jackie had een Minion-bellenblaas zo blij dat ze meteen naar buiten wilde (was te laat helaas). En ze hadden beide nog een knutseltje voor hun kamer. Zelfs aan Rudy was gedacht. Ik heb dus geen flutpakket ontvangen. En mijn swapmama zei ook dat ze heel blij was met haar pakket!

Dit heb ik verstuurd naar mijn swapmama:
swap2

Dit heb ik gekregen van mijn swapmama:IMG_20160310_111532
Tony’s, slabbetjes, bellenblaas, geknutselde letters op stukje hout, bad-bruisbal,
stoffen tasje, theelicht en een leuke kaart.

Is dit voor herhaling vatbaar? Ja, maar mijn “groepje” is zo enthousiast dat ze nu al met een tweede swap zijn begonnen, dat vind ik persoonlijk TE.
Een, misschien twee keer per jaar vind ik leuk, er gaat toch heel wat tijd inzitten en ook echt wel meer dan 5 euro. Ik wil natuurlijk wel leuke pakketjes blijven versturen…

Hebben jullie wel eens meegedaan aan een Swap? Zoja, wat was jullie ervaring?

Geef een reactie

