Tanden poetsen

Jackie heeft serieus 21 keer haar tanden gepoetst, nee niet in een halve maand of een week, maar alleen vandaag!

Als ik de meeste moeders moet geloven is tandenpoetsen altijd een strijd, een hel, kinderen willen dit niet, doen moeilijk, werken niet mee enz. Maar mijn kind….

image

Jackie vind vanaf het begin tandenpoetsen heel interessant, we deden het altijd met een liedje en als ik dat liedje af had, waren haar tanden netjes gepoetst. Toen ze het zelf wilde proberen mocht dit, nadat ik het had gedaan. In de ochtend (nadat ik begin heb gemaakt) of tussendoor mag ze het wel een tijd zelf proberen maar in de avond doe ik het en dan is het daarna echt klaar, anders ben je zo een half uur verder.

Deze week waren de tandenborstels weer 1 + 1 gratis dus haar prinsessen Belle (en het Beest) tandenborstel omgeruild voor een Woezel en Pip tandenborstel. En sinds ze deze heeft kan ze dus niet meer stoppen, iedere keer als ze naar boven gaat, moeten haar tanden worden gepoetst en dan ook gerust 3 keer achter elkaar.

In onze familie komt een slecht gebit vaak voor, dus ik ben absoluut een voorstander van poetsen maar soms moet ik echt even stiekem naar boven en zo zacht mogelijk de badkamer in om mij op te frissen want als ze hoort dat ik daar ben, komt ze meteen naar boven rennen om weeeeeer haar tanden te poetsen en geloof me, dan is ze niet in 2 minuten klaar.

wp

Welk liedje we altijd zingen:

Poets, poets
Poets je tanden
Altijd heel erg goed
Poets, poets
Poets je tanden
Weet je hoe dat moet?

Eerst de linkerkant
En de rechterkant
Dan de bovenkant
En de onderkant
Nu de binnenkant
En de buitenkant
Oooooooh!

Poets, poets
Poets je tanden
Altijd heel erg goed
Poets, poets
Poets je tanden
Weet je hoe dat moet?

Pak je tandenborstel
Haal wat water uit de kraan
Wat tandpasta smeren
Pas op voor je kleren
En laat die borstel maar gaan

Poets, poets
Poets je tanden
Altijd heel erg goed
Poets, poets
Poets je tanden
Weet je hoe dat moet?

Poets, poets
Poets je tanden
Altijd heel erg goed
Poets, poets
Frisse adem
Als je zoenen moet!

Yeah!

Of we zingen:
Ooh Eeh Ooh Ah Ah Ting Tang Walla Walla Bing Bang.

Om het even af te wisselen, want geloof me, als ze deze mee-neuriën kun je goed poetsen 🙂

Geef een reactie

