Helpen

Ik heb altijd geweten dat ik meerdere kinderen wil (als het ons gegund is uiteraard). Na Jackie die natuurlijk de mooiste en liefste baby ooit was konden we vast nooit meer zo’n schatje krijgen. Maar waar we ook bang voor waren was dat Jackie misschien wel jaloers zou worden.

Bijna 3 jaar ging alle aandacht naar haar, maar straks is er een baby en moet zij de aandacht verdelen, hoe zou dat gaan? Ik las op internet veel verhalen over kinderen die erg jaloers waren, kinderen die de baby’s sloegen of onhandelbaar werden. Jackie zou dat toch nooit doen?

Nou inderdaad, dat doet ze dus niet!

Vanaf het moment dat Lilly er is, zijn die twee echt onafscheidelijk! Jackie nam de kersverse Lilly in haar armen en Rudy en ik waren meteen verliefd, kijk die 2 lieve zussen nou samen. Mooier dan we hadden durven dromen.
image

Vanaf het eerste moment betrekken we Jackie bij de verzorging van Lilly, zij mag met alles helpen. Jackie neemt die taak serieus, HEEL serieus! Iedere ochtend moet ZIJ de luier van Lilly verschonen, tot voorkort had ik hier alle geduld voor, maar nu we rond half 7 van huis moeten en zij neemt even rustig de tijd is het even niet zo leuk meer. Jackie wil de luier doen, de sokjes, haar haren. Ook moet zij iedere ochtend in het grote bed even “oppassen” zodat ik even kan plassen. Zij denkt dat in minuten weg ben maar stiekem ben ik binnen een halve minuut terug zodat ik bij de deur sta te gluren en weg te zwijmelen.

Maar nu is het punt aangebroken dat ik ze echt niet meer samen kan laten…. Jackie is door de complimentjes namelijk nogal zelfverzekerd geworden als het om de verzorging van haar zusje gaat. Vorige keer, in die halve minuut dat ik dus naar de wc zat riep ze “maaaam ik heb Lilly even gepakt en nu zit ze” en jahoor toen ik in de kamer kwam zat ze lachend rechtop in bed.

Vanmorgen ook ik had ze samen neergezet, blijkbaar was Lilly omgekukeld en Jackie riep dat, nog voor ik alles uit mijn handen kon laten vallen kwam Jackie aanlopen MET LILLY IN HAAR ARMEN ohhhh niet laten zien dat ik schrik dan laat ze straks nog los… ze bedoeld het zo lief dan kun je toch niet boos worden?!

Voorlopig hou ik smorgens mijn plas maar even op….

image

2 gedachtes over “Helpen

Geef een reactie

