Zomertijd

Vannacht gaat het gebeuren, de klok gaat een uur vooruit. Dat betekent dus een uur korter slapen…

Om me heen hoorde ik altijd ouders klagen, ze oefenen al een week van te voren hun kind steeds een kwartier vroeger in bed te leggen en de voeding ’s morgens steeds een kwartier later te geven zodat de kleine schatjes niks zullen merken van het tijdsverschil en het belangrijkste dat papa en mama niet om 05.00uur worden gewerkt in plaats van 06.00uur.

Ik vond dat altijd wel grappig om te lezen waar maken die ouders zich druk om… ik kan mij niet herinneren dat mijn ouders “iets” deden om ons aan de nieuwe tijd te laten wennen. En wij hadden het met Jackie altijd erg makkelijk, zijn sliep zeker uit tot 09.00uur en vaak zelfs nog langer.

Lilly sliep ook zeker tot 08.30uur en vaak ook langer. Maar sinds Lilly ziek is geweest en sinds ik bij de ochtenddiensten haar zo vroeg uit bed moet halen is dit veranderd naar klokslag 07.00uur, voor mij heel erg want ik ben zo geen ochtendmens. Als ik ’s avonds tot laat werk en thuiskom, kan ik niet meteen slapen. Dus ga ik laat slapen, maar ook dan is Lilly de volgende morgen 07.00uur wakker.

Volgens enkele vriendinnen is dat toch echt uitslapen, maar ik vind dat niet… vooral omdat ik uitslapers gewend ben.
Dus wat hebben wij vandaag gedaan? De kinderen vandaag lekker moe gemaakt, nouja wij? Opa en oma… Rudy en ik hebben geshopt, Jackie en Lilly waren bij opa en oma, naar de kinderboerderij, naar de speeltuin, stuk gewandeld, daarna met z’n allen gezellig naar verjaardag van mijn schoonzus, laat thuis, nog even rustig aan en dus laat in bed. Dus nu denken wij (we hopen het in iedergeval) dat ze heerlijk zullen uitslapen tot minstens 09.00uur dan is het dus eigenlijk nog maar 08.00uur, maar voor ons winst…

image

Fijne Pasen

Ik ben benieuwd…

Geef een reactie

