Naar de WC

Een half jaar geleden was het dat Jackie “officieel” helemaal zindelijk was. En eerder heb ik een blog geschreven dat het helemaal niet zo chill is als het lijkt dat zindelijk zijn, ze moeten namelijk plassen als je in de auto zit, je boodschappen net op de band liggen, je in de auto zit en niet kan stoppen, of te wel; wanneer er geen wc in de buurt is.

In mijn woonplaats weet ik inmiddels precies bij welke winkels je met je kind naar de WC kan en waar ze vriendelijk blijven en het ook snappen, toppie Hema en Albert Heijn waar ik bijna mijn dagelijkse stop heb!

Toen Jackie eenmaal zindelijk was, was ze dit ook meteen ’s nachts, dit ging automatisch eigenlijk, na 1 ongelukje is dat ook nooit meer gebeurd. Nu moet Jackie altijd plassen voor het slapen, dat is een soort ritueel, pyjama aan, beneden wat drinken, tandenpoetsen, plassen, verhaaltje en slapen. Maar gisteren had ze al geplast en gingen we dus daarna pas naar boven, tandenpoetsen (plassen had ze toch net gedaan) dus meteen naar bed en een verhaaltje. STOM want Jackie denkt natuurlijk dat ze alsnog moet plassen. En dat bedenkt ze natuurlijk nadat ze is ingestopt en ik net lekker op de bank geïnstalleerd was met haar zus.

pinquin

Jackie had laatst bij de Bieb een boekje geleend met een verhaal over een pinquin die 10 keer per nacht moest plassen en waarvan de papa en mama hadden geleerd om ’s nachts zelf naar de WC te gaan, dus ik heb gezegd dat ze ook zelf kan gaan. TIP: Doe dit NOOIT! Want wat moest ze? Na 21.00 uur nog 10x naar de wc, iedere keer dachten we, wat horen we nou? Jahoor zat ze weer op de wc, want ja ze mocht zelf.

Hier is ze echt nog wat te jong voor, dus we hebben gezegd dat ze ons weer moet gaan roepen. Ik ben benieuwd hoe dit vanavond gaat…

Geef een reactie

