Als papa weg is…

Soms moet Rudy voor zijn werk naar het buitenland, het komt niet vaak voor, maar nu toevallig 2 keer kort op elkaar.

De vorige keer moest hij voor een cursus naar Frankrijk. Het rottige is, is dat mijn onregelmatige rooster vaak pas 2 weken van te voren bekend is en hij het ook vrij laat hoorde. Gelukkig kon ik een dienst ruilen en dat betekende dat ik die betreffende week dat hij op cursus was 2 dagdiensten had, pfieuw geen paniek.

De ochtenden doe ik sowieso alleen omdat hij ’s morgens absurd vroeg vertrekt, de avond is hij ook vaak laat thuis dus ben ik ook gewend het begin alleen te zijn met 2 kinderen, maar dan is het ook wel gezellig als hij gewoon thuiskomt en je even kan kletsen. Ookal gaat hij vroeg naar bed.

Gelukkig slapen de kinderen ’s nachts goed door. Dat scheelt natuurlijk een hoop. Maar die blije koppies van de kids als hun vader thuiskomt, dat moet ik nu een week missen. Jackie vertelt het liefst nog even wat ze allemaal heeft gedaan/meegemaakt. En alledrie kunnen we niet zonder zijn knuffels. Als hij nu wel eens heel laat thuis is vraagt Jackie meteen: “Is papa in Frankrijk?”

Nu moet hij, toevallig weer naar Frankrijk, voor een week. En laat het nu zo zijn dat ik deze week wel een late dienst heb, ohh hoe moet ik dat in godsnaam plannen? Als ik normaal een late dienst heb, probeert Rudy uiterlijk 19.00uur thuis te zijn van zijn werk. Maar hij is er dus niet en ik werk tot 22.00uur. Oké even nadenken de kinderen om 22.30/22.45uur ophalen is geen optie.

Gelukkig kwam mijn moeder met de oplossing, toevallig is mijn vader de volgende dag vrij en kunnen ze blijven slapen, mooi, het is dus opgelost!

Wordt vervolgd….

Geef een reactie

