Mooi weekend toch niet zo mooi…

Na al dat slechte weer eindelijk een zondag met veel zon! Oh wat keek ik hier naar uit,  1 mei, de dag dat Lilly 9 maanden is, we er alle 4 zijn en het eindelijk weer heerlijk weer is.  De zaterdag hadden we het erover, wat zullen we gaan doen? Voor het eerst fietsen? Een stuk wandelen nu de wagen omgebouwd is (de reiswieg eraf en buggy gemaakt) of naar een park?

Maar nee, alles verliep anders, zaterdagavond, ik ging Lilly verschonen en pyjama aantrekken, Jackie kwam me zoals gewoonlijk helpen. “Jax, let even 1 sec op, ik moet even wat pakken” en ik rende naar onze slaapkamer. AUWWW met mijn kleine teen tegen de poot van het bed, mijn teen stond even de andere kant op. G#DVER, iedereen weet hoe dat voelt, meestal is het 1 minuutje schelden, vloeken en tieren en dan trekt het wel weer bij. Nu werd ik duizelig en ging de pijn niet weg.

Ik moest terug naar Lilly en liep snel terug, shit, ik kan er niet meer op staan. Half huilend riep ik Rudy, KOELEN zei hij, dus half in bad met mijn voet onder de kraan. Het werd dik en de pijn trok niet weg.  Ik kon er niet op staan, huisartsenpost bellen dan maar, de assistent nam een hele vragenlijst met mij door en daaruit bleek dat het mijn teen was die pijn deed en niet mijn voet, het kan zijn dat het zwaar gekneusd is, er een scheurtje inzit of dat het is gebroken. In alle gevallen doen ze er niets aan. Tip: Blijven koelen, tenen aan elkaar tapen, pijnstillers  slikken en vooral rust houden.
Rust houden? Hoe dan? Met twee kinderen, de trap op en af lukte me al niet.

Daar ging onze mooie zondag in de zon, niet fietsen of wandelen maar thuis op de bank vertoeven.  Inmiddels is mijn teen dik, paars en groen en mijn eigen huisarts doet er inderdaad niets aan, goed rusten en zelf aanvoelen wat ik na de rust weer kan.

Hopelijk knap ik snel op en kan ik me weer normaal verplaatsen in en om huis en blijft het zonnetje voorlopig schijnen!

zon

Een gedachte over “Mooi weekend toch niet zo mooi…

Geef een reactie

