Een broertje voor Jackie

Iedereen zegt altijd dat je voor meisjes zo leuk kan shoppen, broekjes, rokjes, bijpassende legging en haarband enz enz.

Maar toch komt het heel vaak voor dat ik bij de Zara, H&M of HEMA bij de kassa sta er op de bon staat JONGEN/BABY BOY. Vaak weet ik het wel, dan shop ik bewust al liever op de “jongens”afdeling lekker stoer! Maar soms ben ik ook verbaasd als ik het op de bon zie staan, is dit voor jongens?!

Vooral bij de Zara beland ik regelmatig op de jongens afdeling, die hebben gewoon leukere/stoerdere broekjes. En de meisjes afdeling is mij dan te tuttig.

Als ik dan ook met mijn meiden in de stad loop hoor ik mensen regelmatig tegen Jackie zeggen: “wat een lief broertje heb jij!” of “ohhh is dat je broertje?” En niet dat Lilly er nou echt als een jongetje uitziet, ik vind juist van niet.

Vaak krijg ik 100 derden excuses als ik zeg dat het een meisje is. Maar ik vind het niet erg, het is en baby en je kan het vaak zo vroeg nog niet zo goed zien. De laatste tijd verbeter ik de lieve complimentjes al niet meer.  “Wat een lief knulletje” “ja hè” antwoord ik dan.

Maar nu, zijn mensen echt blind?!
Lilly zag er zo uit:

image

“Wat een lief mannetje…..” zei een man, uhhh?? Gelukkig werd de betreffende man door zijn vrouw aangesproken dat zij dacht dat het een meisje moest zijn gezien de haarband.

Een gedachte over “Een broertje voor Jackie

Geef een reactie

