Voor schut (voor de verandering)

Jackie zei, “Papa” tegen een wildvreemde man en zijn vrouw keek mij heel raar aan….

Jackie, mijn dochter, een heel leuk kind maar soms schaam ik me de ogen uit mijn kop. Ja natuurlijk is het achteraf altijd erg leuk, maar op zo’n moment……

Een paar voorbeelden: Ze riep “oma” naar een vrouw van eind 30, zei meneer tegen een mevrouw, schreeuwde tegen iemand in een scootmobiel dat die niet op de stoep mag “fietsen”, in de supermarkt zei ze heel hard “ahhhh kijk nou die meneer heeft een staartje, dat kan toch niet? ” en tegen een vrouw in de kleedkamer van het zwembad: “Kijk die is dik”. (wijzend naar die mevrouw!)

Ook snapte ze vroeger niet dat andere kindjes ook een papa en mama hadden. Als dan iemand zijn mama riep, liep ze naar mij en schreeuwde: “Nee dit is MIJN mama!”
Nu heeft ze het maar al te goed door, andere kindjes hebben ook een papa en mama.

Op het voetbalveld zag ze wat kindjes voetballen met een man, ze rende er naartoe en zei “Papa, ik wil ook voetballen”, “Papaaaaa”, de vriendin van die betreffende “papa” keek mijn raar aan en het was ook raar want ik ken die “papa” toevallig ook niet.

Toen ik tegen Jackie zei: “Dat is toch niet jou papa?! Gekkie!”, “Maar mama dat is toch een papa van die andere kinderen? Dus ook een papa” oke dan snappen ze tenminste wat ze bedoeld dacht ik nog. Maar toen bleek dat hij helemaal geen papa was maar gewoon een gozer die met een paar kinderen aan het voetballen was…  gênaaaaaant

oeps

Geef een reactie

