Niet zo mobiel

2 weken totale rust zei de arts, meer is er niet aan te doen.
Het liefst voet omhoog en stilzitten, oke… maar hoe dan???
Ik heb 2 jonge kinderen waarvan 1 een baby is, en 2 weken totale rust is sowieso niets voor mij. En na de 2 weken moet ik zelf aanvoelen wat ik wel of niet kan.

Als ik een dagje thuis heb gezeten en vrijwel niks heb gedaan ben ik bijna vergeten dat mijn teen gebroken is, oke ik heb mezelf aangeleerd scheef te lopen zodat ik er niet op sta, maar de pijn heb ik niet echt. En dan ga je al snel “te ver” je wordt wat actiever en dat merk je meteen.

Gisteren bijvoorbeeld, ik moest er even op uit (voor mijn werk) ipv naar de plaats van mijn werk te moeten reizen kwamen ze speciaal naar mijn woonplaats, even om de hoek naar het bureau, dat moet lukken. Maar hoe? Schoenen kan ik niet aan, op slippers kan ik me even verplaatsen als het niet te lang is, maar het is geen slipper-weer meer en het is koud. Om nou met 2 slipppers met sokken te lopen, dan lijk ik echt niet goed snik. Op krukken lukt het ook niet. Na lang wikken en wegen koos ik voor een schoen en een slipper met sok (tja ik stond onwijs voor L#L maar wat moet ik anders?!)
voet
Ik was totaal 3 kwartiertjes onderweg, waarvan ik een half uurtje stil zat op de afspraak. En jahoor dat merkte ik meteen, steken in mijn teen, meteen weer dik en blauw, nee toch….

Nu de day after heb ik meteen weer de hele dag pijn, en dat van zo’n stomme kleine teen!
Iemand nog tips?! Alles is welkom….

Lilly kan gelukkig goed zelf spelen, zitten, optrekken, staan. Dus dat gaat goed en Jackie dan met al haar energie? Jackie heeft een nieuwe hobby, ze speelt doktertje, aan mijn goede voet wel te verstaan, anders ga ik door de grond. Mijn tape is bijna op, dus moed verzamelen om nieuwe te kopen….

Geef een reactie

