Thug Life

thug life

Sinds ik moeder ben, denk ik vaker na over “vroeger” ik denk dan aan de tijd als puber en hoe impulsief ik toen was, wat voor taalgebruik ik had en hoe ik mij gedroeg. Ik werk met pubers dus heel veel dingen zijn heel herkenbaar. Nu zegt “mijn generatie” vaak “VET” waarbij de huidige pubers ons uitlachen en dat maar raar vinden.

Maar ook denk ik aan de tijd ver daarvoor. Daar kan ik me niet veel van herinneren maar door verhalen van mijn ouders en door foto’s komen sommige dingen weer boven en dat is dan weer leuk om te vergelijken met mijn meiden. Dat ze qua uiterlijk erg op hun vader lijken is duidelijk, maar ze lijken qua karakter veel op mij, ze zijn bijvoorbeeld gek op zwemmen maar ook op aandacht en staan graag in de belangstelling.

Het is grappig hoeveel kinderen kopiëren, zo liep ik in de HEMA en hoorde ik een kinderstem: “Pardon, mag ik er even langs alstublieft?” Ik dacht nog, wauw netjes opgevoed en nieuwsgierig draai ik me om, het is mijn eigen dochter Jackie! Oke dan, natuurlijk leer ik haar netjes en beleefd te zijn, maar pardon? Nee dat stamp ik er nog niet in, nooit bij nagedacht eigenlijk. Maar ik besef me dat ze dat inderdaad van mij heeft gekopieerd. Denk aan in de stad lopen met een kinderwagen en ergens langs willen. Vooral een Kruidvat waar ze het echt kinderwagenonvriendelijk maken en ik dus vaak pardon moet zeggen tegen mensen.

Toen ik in de stad liep en een stel (ik gok) 14 jarige meiden zag snuffelen in een kledingrek hoorde ik ze zeggen, “Deze kleren zijn echt Thug Life!” Thug Life, serieus? Hoor ik dat goed? Weten die meiden überhaupt wie Tupac is/waar het voor staat? Wat gebruiken mijn dochters later voor stopwoord? Dan ben ik misschien wel “Old School” maar ik hou het dan maar bij “Vet”.

Geef een reactie

