Stiekem een luier verschonen…..

Ja je leest het goed, stiekem een luier verschonen, dat moet ik soms echt….

Al vanaf dat Lilly is geboren is Jackie mijn grote “helper” en een echte hulpmama.
Iedere luier komt zij aangerend en maakt ze de luier los en ik moet het niet wagen om zonder haar te doen! Soms heb ik geen tijd en doe ik het even stiekem maar als ze daar lucht van krijgt komt ze boos aanrennen, moet ik hem weer vast doen want ZIJ moet hem openmaken.

En dat na bijna 1jaar, ja onze baby is bijna een dreumes, het is zelfs zo erg dat als Jackie heel leuk aan het spelen is, super geconcentreerd op de tablet zit of in een film, ze dat zelfs laat vallen om mij te helpen. Ookal moet zij daarvoor naar boven rennen. Soms heb ik ’s morgens haast en heb ik er geen tijd voor, maar NEE ik moet het niet wagen zonder haar een luier te verschonen.

Vanavond zou ik Lilly in bed leggen en zei ik tegen haar: “blijf jij maar even lief met de duplo ik leg even Lilly in bed”- “Hoeft ze geen schone luier dan mam?” – “Nee schat, ik ben zo terug”.
3 keer raden ze moest dus wel een schone luier heel stil en stiekem heb ik vlug de luier verschoond zodat ze het niet hoorde op de babyfoon. YES gelukt…

Een uur later toen Jackie in de gang stond omdat ze naar de WC ging hoorde ik haar zuchten: “Maaaaam je hebt mij niet geroepen en Lilly had een schone luier” zegt ze teleurgesteld. Ik zei: “Neehoor ik heb haar alleen in bed gelegd” toen zag ik waar ze bij stond, haar luier in een zakje die ik nog in de container moest gooien, shit betrapt door mijn peuter…….

image

Geef een reactie

