Naar de speeltuin…

Met 2 kleine kinderen ga je al snel langs de speeltuin, vlak bij mijn huis zijn er genoeg te vinden. Jackie is helemaal gek op de speeltuin en ook Lilly begint tegenwoordig te trappelen als de speeltuin in zicht is. Zij is vooral gek op de (vogelnest)schommel.

Voor Jackie is het alleen nooit genoeg, 10 minuten, een uur, mijn moeder heeft zelfs al eens 3 uur in de speeltuin gezeten maar voor Jackie is het dan nog niet klaar. Volgens mij kan ze zo 10 uur achter elkaar spelen. Als ze wakker wordt is het eerste  wat ze vraagt: “Gaan we nog langs de speeltuin?” ook als het de hele dag heeft geregend en net de zon schijnt wilt ze heen, want het is toch nu droog. Zo is het wel voorgekomen dat ik met een theedoek in de kinderwagen naar de speeltuin ben geweest om de glijbaan droog te maken.

Om het voor mezelf niet saai te maken, zoek ik steeds verschillende speeltuinen op, om de hoek, een straat verder en laatst zijn we op de fiets een heel stuk verder naar een speeltuin gegaan. Het leukste voor Jackie is het als er andere kindjes zijn en als ze dan 6 jaar ouder zijn is het nog interessanter.

20160526_150335

Hoe hoger en hoe uitdagender hoe beter voor Jackie, kabelbaan, klimmen mega hoog op de schommel alles is leuk…. totdat we naar huis moeten, drama! Ahh mama nog een keer van de glijbaan, nog 1 keer schommelen, pleeeaase?

Daarom hebben Rudy en ik een speeltoestel gekocht voor in de achtertuin, we hebben nu een mega tuin met veel ruimte, dus waarom niet. Als Jackie dan wil spelen hoeft ze niet te wachten tot Lilly wakker is, ik gooi de schuifpui open en ze kan in de tuin op de glijbaan, schommel of in het huisje spelen, ohja er zit zelfs een zandbak bij, voor uuuuuuren speelplezier, hierover de volgende keer meer!

js.jpg

Geef een reactie

