​Weer die rot prikken 

Het was vrijdag weer tijd om naar het consultatiebureau te gaan. Volgens de boekjes is Lilly tot nu toe precies op de middenlijn met alles. Niet dat dat mij iets boeit, want een gemiddeld kind bestaat niet. Maar goed hieruit komt naar voren dat zij dus iets lichter is dan Jackie was. Omdat ik om mij heen wat vriendinnen en kennissen heb die precies in dezelfde maand zijn bevallen en we dan kletsen over de maat kleding enz ga ik er automatisch van uit dat Lilly ook zo groot/zwaar is, maar dat blijkt nu dus anders te zijn.

Omdat Lilly al 11 maanden is en ze dan “gemiddeld” in maat 74/80 zitten koop ik nu kleren in maat 80/86, ze kunnen zomaar een groeispurt krijgen. En rond hun eerste jaar is over het algemeen maat 80/86. Ik heb laatst eindelijk de kleren maat 68 opgeruimd en sommige maat 74, maar omdat deze nog goed passen hangt dat ook nog in de kast. Ik heb best wat leuke (zomer)kleding maat 80 gekocht maar het viel me op dat alles groot valt.
De vorige keer was Lilly 8,5 kilo en 73cm (bij 9 maanden). Omdat ik om mij heen hoorde dat Lilly haar vriendjes en vriendinnetjes al ruim over de 10 kilo zijn en meer dan 80cm heb ik in mijn hoofd dat Lilly net zo als die kindjes is qua lengte en gewicht. Ook als ik kijk bij zwemmen kijk naar de kindjes van dezelfde leeftijd oogt ze net als de anderen.
Daar gingen we dan, Lilly op de weegschaal en gemeten, de verpleegkundige vertelde me dat ze precies op de middenlijn zit met alles. Ik vraag verbaasd hoe zwaar ze dan is, 9,3kilo, “oké en hoe lang is ze dan?” 74 cm, aha vandaar dat ze maat 74 nog past en nog zo prima in de maxicosi zit. Hoe het er nu voor staat?

Lilly, 11 maanden en 1 week precies, 74cm en 9.3kilo, 2 tandjes beneden bijna helemaal door en 2 die boven doorkomen. Haar haar kan niet meer los zonder elastiekje/haarband of speldje zonder dat het voor haar ogen hangt een ze is echt altijd vrolijk. ♡

Nog even en we vieren haar eerste verjaardag!

20160713_105548

Geef een reactie

