Sprookjeswonderland Enkhuizen

spr

Sprookjeswonderland ligt in Enkhuizen, Noord Holland en is vooral leuk voor de hele kleintjes. De entree is maar €9,95 per persoon en 0-2 jaar is gratis, ook is er voldoende gratis parkeergelegenheid. Als je vaker dan 3 keer in het seizoen gaat kun je beter een seizoenskaart aanschaffen, want dan heb je na 3 bezoekjes je kaart eruit.

Verder is het park ook betaalbaar, koffie is bijvoorbeeld verkrijgbaar vanaf €1,20 en ijsjes vanaf €0,60. Ook andere prijzen zijn bescheiden, bij de entree heb je bijvoorbeeld een winkeltje waar het gewoon betaalbaar is je kind zelf wat uit te laten zoeken. Zo koos Jackie voor een piratenvlag en een piratenzwaard en namen we 3 ijsjes (ik was totaal 6 euro kwijt, geen grap!) Ze hebben veel leuke verkleedkleren maar ook houten speelgoed, geregeld heb ik hier dan ook verjaardagscadeaus gekocht, maar ook voor 5 december.

Maar nu vlug meer over het park, want naast het betaalbaar is, is er ook heel veel te zien en te beleven. Het bekendste zijn toch wel de “oldskool” lieveheersbeestjes-bootjes, bijna iedereen uit deze regio van mijn leeftijd heeft een foto van vroeger in zo’n bootje.
En nu zitten mijn eigen kinderen erin.

lhb

Ook kun je in een schip, autootjes, op paardjes, naar voorstellingen kijken, er is een kinderboerderij, maar er is bijvoorbeeld ook een geweldig mega grote speeltuin. Je kan je makkelijk een lange dag vermaken.

pi

Het sprookjesbos is echt superleuk, het is de Efteling maar dan voor de kleintjes, vanaf 1 jaar is het al superleuk. Ik denk persoonlijk dat het met kleintjes onder de 6 zelfs leuker is dan de Efteling. Het is meer gericht op kleintjes, het is rustiger en ze kunnen bijna alles meedoen. Er zijn allemaal kaboutertjes in huisjes met vrolijke liedjes, bekende en minder bekende sprookjes, heel veel leuke fotomomentjes en het leukste en beste van alles is, wat ik al eerder zei, alles is betaalbaar!

Ik kan nog wel meer vertellen, maar ik zal als ik jullie was zelf kijken! Grote kans dat jullie mij tegenkomen! Ik zal nog wat foto’s plaatsen. Ik ben fan, maar Jackie en Lilly nog wel het meest 🙂

sp1

sp220160817_153312.jpg

 

 

Geef een reactie

