Wat heb jij vanmorgen gedaan? 

Ik heb avonddienst en kom op mijn werk aan, het is heerlijk weer. “Wat heb jij vanmorgen gedaan Shir?” Vraagt mijn collega, ze zegt er meteen achteraan: “ik heb lekker in het zonnetje gezeten hoor!” “Uhh” antwoord ik, “ik heb ook soort van in de zon gezeten, kokosmat haren uit de slijm gehaald! Tja, kinderen he” Mijn collega kijkt mij raar aan, dat vraagt om uitleg.

Jackie was met mijn tante naar een buitenspeelparadijs geweest en Jackie had een potje “slijm” gehad.  Vet tof natuurlijk en daar moet veel mee gespeeld worden. Ik zei haar al een paar keer dat ze het in het bijbehorende plastic bakje moet bewaren en moet uitkijken dat er geen zand ofzo op komt.  Even later hoor ik: “Maaaaaam maaaam help” jahoor de slijm lag op de kokosmat vol met viezigheid. De vieze verpestte slijm weggooien? Ik moest het niet in mijn hoofd halen, en zo zat ik dus in de zon de slijm met een pincet te ontleden van kokosharen…

En mama kan bijna alles maken, alles voor het kind, dus het slijm zit nu weer netjes in het potje. 🙂

20160817_120334.jpg

Geef een reactie

