Kinderspel

Iedereen herkent het vast, kinderen die zelf spelen hebben een geweldige fantasie, zo ook mijn meiden. Het is heerlijk om naar te kijken en te zien wat ze allemaal verzinnen.

Lilly is gek op boekjes lezen en je hoort dan dat ze alles probeert op te noemen, heel grappig. Ook pakt zij steeds de afstandsbediening en houdt deze bij haar oor en doet net of ze belt, ook zo leuk. Maar toch vraag ik mij af hoe ze daarbij komt, want zo vaak bel ik niet, ik app meer of ik check mijn Facebook ofzo. Maargoed het is heel leuk dat te zien.

En Jackie houdt erg van dansen, eerst werd ik getrakteerd op hele voorstellingen maar tegenwoordig mag ik niet meer kijken en moet de deur dicht, als ik dan soms binnenkom zie ik dat ze heel de film van Frozen naspeelt. Ook boekjes lezen en spelletjes zijn geweldig vermaak. Maar gisteravond had ze haar doktersspulletjes gevonden en moest ik met mijn mobiel haar bellen op de huistelefoon om te zeggen dat ik een dokter nodig had, oke….

Ik bel haar op en het gaat vervolgens zo:
“Dokter Jackie, ik heb een dokter nodig, ik ben gevallen, heb zere knieën en mijn broek is stuk”. (handig die nieuwe mode spijkerbroeken)
“Oke, heb jij ook buikie auw? Want ik heb een ding om mijn nek om je buik te luisteren”.
“Ja ik heb ook buikpijn”.
“Oke, ik kom eraan”.

Daar kwam Jackie, met haar thermometer en haar stethoscoop, ze deed precies de dokter na, uhh behalve dat stuk dat de thermometer dat ze in door het gat in mijn broek stak (in mijn wond). Ja ik was ziek was de conclusie, even mijn buik luisteren, ja ziek. Uhhh wat moest ze nu doen? Ik zei haar dat ze wel een kusje kon geven op mijn knie. En toen gebeurde het, oke zei ze, ze pakte de huistelefoon en ging bellen en ik hoorde haar zeggen:
“Hallo? Mama heeft auwie aan haar knie en moet een kusje”
“Maar Jackie, jij bent toch de dokter?”vroeg ik
“Jaaaa weet ik maar ik bel nu de dierenarts!”

uhhh excuse me? Hoorde ik dat goed, ja ze belt de dierenarts, leuk dat kinderspel!

wpd

Geef een reactie

